Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
V letáku na straně 20 se nabízí Bilé tygří krevety mražené v balení 800 g za cenu 269 Kč. Po zakoupení jsem doma zjistil, že balení není 800g, ale jen 720 g. Jak se můžu domoci vrácení peněz za chybějících 10%? Klamavá reklama se zřejmě vyplácí, protože není adekvátně potíraná.
Na balení je napsáno, že jde pochoutku Středozemního moře, zatímco na zadní straně je uvedena jako země původu Equador. To mi také nepřijde jako v pořádku, alespoň podle současného zeměpisu.
Na balení je nápis PRAWNS, Raw, without head, shell on, frozen, glazed.
Požaduji vrácení 27 Kč a zveřejnění omluvy za klamavou reklamu.
|
Tweet |
Pokud bylo jiné zboží v letáku a jiné na prodejně, tak by se mohlo jednat o klamavou reklamu ve smyslu přílohy č. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Domníváme se, že i přes řádné uvedení gramáže u zboží na prodejně, měla společnost prodávat zboží v gramáži a za cenu uvedenou v letáku.
Pokud zboží neodpovídá (váha, původ, ...) tomu, co je uvedené v letáku, je možné jej reklamovat. Vhodným nárokem uznané reklamace by mohla být přiměřená sleva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Goljane, my zde na dTestu nedokážeme Váš podnět prověřit. Doporučujeme Vám se dostavit do kterékoliv prodejny Lidl spolu s výrobkem a situaci dořešit s vedoucím prodejny, či jeho zástupcem. S pozdravem Lidl Česká republika.
Děkuji za odpovědi.
Abych vám usnadnil ověřování, ofotil jsem zmíněnou stranu letáku, kde je uvedena hmotnost 800g. Další přílohy zde nejsou v jedné odpovědi umožněny, zkontrolovat prodávané zboží by však pro vás nemusel být problém.
V prodejně jsem s reklamací zatím neuspěl, byl jsem pouze odkázán na telefonní číslo zákaznické linky 800 115 435 vystavené u každé pokladny. Voláním na toto číslo jsem se však dozvěděl, že toto číslo není zprovozněno a funguje tedy jen pro tzv. "poslání zákazníka někam." Když jsem se po několika dnech na to číslo zeptal vedoucí v prodejně Lidl, tak mě odpověděla, že asi neumím na to číslo zavolat. Taková odpověď je nanejvýš neprofesionální, zarážející a urážející. Paní aspoň po naléhání svolila, že na to číslo zavolá sama. Když se jí to nepodařilo, tak řekla, že asi momentálně nefunguje. Nebyla mi ale schopna říci, kdy fungovalo a zda vůbec. Dál jsem se se svou reklamací nedostal. Proto se obracím na vás.
Zákazníka jsme odkázali na prodejnu, kde mají možnost tuto situaci dořešit. Na danou situaci již nebudeme reagovat. Pěkný den.
Děkujeme stranám za reakce. S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti jsme však nuceni stížnost uzavřít.
Spotřebitel se i nadále může na společnost obrátit přímo [jestliže není možný telefonický kontakt, je možné věc řešit např. přes kontaktní formulář (odkaz zde: https://informace-pro-zakazniky.lidl.cz/SelfServiceCZ/s/contactsupport?_ga=2.21443579.1774173722.1589529377-1240863055.1566890612) či doporučeným dopisem].
Je také možné věc řešit i přes Českou obchodní inspekci (viz naše původní vyjádření).