Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
dne 18.10 jsem posílal k reklamaci mobilní telefon, 19.10 byla zásilka doručena.
Nedostal jsem žádnou informaci o tom, že reklamace byla přijata nebo byla zahájena (k tomu slouží formulář podle kterého se zjistí stav reklamace, měl jsem pouze své IMEI mobilního telefonu, číslo zakázky partnera nikoliv)
Nedostal jsem žádnou informaci o tom, že reklamace byla vyřízena, dostal jsem pouze informaci od přepravce, že mi bude doručovat zásilku.
Den kdy jsem se mohl dozvědět co je to za zásilku byl den prvního doručení, který byl 21.11. Já jsem nebyl doma, protože jsem byl na dovolené, takže zásilka byla dána na poštu s tím, že si jí tam mám vyzvednout.
Tím, že nebyla dodržena 30ti denní lhůta k reklamaci a zároveň jsem ani nebyl informován o tom, že bylo něco vyřízeno, tak při první možnosti kdy jsem mohl telefon vyzvednout, tak jsem zároveň s ním zaslal i odstoupení od smlouvy.
Poté co jsem zaslal odstoupení od smlouvy mi byl telefon vrácen s odůvodněním, že lhůta pro vyřízení byla dodržena, jelikož prý reklamaci přijali až 24.10 a poté předali do autorizovaného servisního střediska (potvrzení o převzetí zásilky mám a bylo to 19.10)
Zásilka byla tedy podle nich poslána včas s tím, že zásilku odeslali 18.11 a já jí i přesto vyzvednul až po delší době a nemám žádný právní nárok na vrácení kupní ceny.
(Jak už jsem psal, tak jsem telefon převzal po delší době z toho důvodu, že jsem byl na dovolené, ale v době kdy mohla být poprvé převzata, tak už to byl 33.den, takže nezáleží na tom kdy jsem zásilku převzal.
Děkuji za vyřízení.
iPhone 11 Pro Max 64 GB Space Grey, IMEI: 3539091069106911022 (původní)
1. Vrácení plné kupní ceny mobilního telefonu - 19.977,-
2. Uhrazení přepravních nákladů - reklamace a odstoupení od smlouvy. (99,- za oprávněnou reklamaci, 99,- za odstoupení od smlouvy, které bylo odmítnuté a 99,- poslání telefonu zpět)
3. V případě vyřešení v můj prospěch omluva za chybné posouzení odstoupení od kupní smlouvy, které jsem poslal.
19.977,- mobilní telefon + 297,- přepravná náklady - celkem tedy 20.274,- na bankovní účet: ****
|
Tweet |
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Máme za to, že spotřebiteli mělo být umožněno od smlouvy odstoupit, jestliže namítal nevyřízení reklamace včas v době mezi uplynutím lhůty (od 19. 11. do 21. 11.). Jestliže však nevyřízení reklamace namítal později, na odstoupení již nemá nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Buriánku, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Dobrý den,
zakoupil jsem pouze mobilní telefon, žádné další služby nemám, takže se přes reklamační formulář nejspíše nedostanu.
Mohu napsat přes e-mail, který byl použitý při objednávce, případně přes datovou schránku?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pane Buriánku, pokud nemáte aktivní služby Vodafone, zašlete, prosím, reklamaci poštou na adresu Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Datová schránka slouží pro komunikaci se státní správou. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Dobrý den, už jsem se spojil přes e-mail.
Tam píšete, že jste všechny zákonné povinnosti splnily - tak jako jste to psali už 3x, ale za celou dobu jste mi nebyli schopni poslat důkaz, že jste mě kontaktovaly ohledně vyřízení reklamace. Druhá věc je ta, že lhůta pro vyřízení nebyla dodržena, ještě když nesprávně tvrdíte ohledně toho, že jste zásilku přijaly na servis až 24.10 a od té doby začala reklamace. Lhůta pro reklamaci nezačíná dnem kdy jí Vy teprve přijmete na sklad, ale ode dne následujícího po uplatnění reklamace, což bylo 19.10. A zásilka byla poslána 18.11 s tím, že přišla 21.11. Tak prosím o předání k vyřizování této věci někomu schopnějšímu. Zasílám číslo zprávy pro komunikaci přes e-mail, které mi bylo přiřazeno: Zpráva od Vodafonu č.1455136. Dtest prosím o vyjádření a následné potvrzení/kontrolu, že to co píšu, tak je správně. Děkuji
Děkujeme stranám za součinnost.
Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne uplatnění, resp. ode dne následujícího po tomto dni. V tomto případě byl tedy, dle našeho názoru, poslední den pro vyřízení reklamace pátek 18. 11. 2022 včetně. V této lhůtě musí být spotřebitel informován o vyřízení reklamace, přičemž by v rámci vyřízení měla být věc také spotřebiteli k dispozici (k vyzvednutí na prodejně, příp. doručena).
Domníváme se proto, že podnikatel svou povinnost nesplnil, avšak zároveň v souladu s původním stanoviskem dodáváme, že odstoupení od smlouvy po vyřízení reklamace by vůči podnikateli mohlo být neúměrné a nemuselo by tak být umožněno - pokud však spotřebitel odstoupil před vyřízením, podnikatel je povinen toto respektovat.
Jestliže strany nedojdou k dohodě, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní sporů při České obchodní inspekci (adr.coi.cz - viz výše).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k jejímu vývoji mohla vyjádřit.
Dobrý den, pane Buriánku, kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Pokud už jste tuto záležitost řešil reklamací, která ale byla zamítnuta, jedná se o naše konečné rozhodnutí. Je mi to líto, ale v tom případě Vám nemůžeme vyjít vstříc. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.