Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes společnist Mall.cz jsem zakoupila Beko pračku se sušičkou a spojivacím dílem, včetně dopravy a montáže.Faktura je psána na 29.7.2022.Bohužel jsem nebyla při této montáži přítomna.Nastěhovali jsme se až teď v prosinci.Při prvním shlédnutí se mi nelíbilo již samotné namontování spojovacího dílu.Brání otevření dvířek pro prací prostředek.Při prvním praní na mě uż blikala kontrolka,že je málo prádla.Po dalším odsouhlasení programu, se po 20ti minutách opět rozsvítí jiná kontrolka...takto se to stále opakuje. U pračky musí být neustále někdo, kdo reaguje na kontrolky.Nikdy nevyprala prádlo na 1 program bez nějaké kontrolky a nutnosti zasáhnout.
Po okamžitém telefonátu na Mall. Nás odkázali na Beko.cz Po nahlášení reklamace 16.12.22 nám bylo po 2.telefonátu vysvětleno arogantní asistentkou, ať nepočítáme s opravou do konce roku. Technici mají až 3 prac.dny na zareagování...a dalších 30 dní na opravu.
A navíc jsou prý svátky...atd.Mám doma malé dítě a opravdu potřebuji prát.Člověk od nové pračky tohle nečeká.
Zklamala jsem se hlavně v jednání.Dnes je středa- tedy uplynulo už 6 dní.A nikdo se neozval.Pravděpodobně čekají opravdu na svátky!Požaduji nejlépe okamžitou výměnu nebo vrácení peněz- včetně dopravy a montáže. Považuji tohle za hrubé porušení smlouvy.Pračka neplní svoji funkci.Firma nezareagovala vůbec včas a adekvátně.
2789575 BEKO DS8539TU 1 ks 13.190,00 Volně stojící kondenzační sušičky 2955691 MELICONI 656114 Torre Pro L60 1 KS 1.499,00 Příslušenství k pračkám a sušičkám 2786718 BEKO WUE8736CSXN 1 KS 12.290,00 Instalace spotřebiče
Chci fungující pračku a susicku.Moznq he jen problem v montazi.
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
V uvedeném případě tedy záleží, zda bylo zboží zakoupeno přímo u společnosti Mall.cz, nebo zda tato společnost byla pouze zprostředkovatelem.
V každém případě však platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.