Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#63356Pojištění mobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2022, před 2 lety

Pavel Račák

Znění stížnosti

S koupí nového telefonu u O2 v Šumperku jsem si tento přístroj na radu obchodního zástupce nechal pojistit. Samozřejmě moje hloupost, že jsem si nepřečetl obchodní podmínky, ale na základě informací od obchodního zástupce jsem věřil, že mám mobil pojíštěn proti rozbití, ztrátě apod.. Asi za necelý rok jsem mobil rozbil, tudíž jsem na něj uplatňovat pojistku, kterou jsem každý měsíc pravidelně platil s vyúčtováním. Samozřejmě hned jsem si vzal mobil nový, protože ho potřebuji k mojí práci, s tím, že uvidím, jak pojišťovací událost dopadne. Pojišťovací událost mi uznali s tím, že už je tam amortizace a tudíž mám nárok jen na částku cca 3000,-Kč, což jsem bral v potaz(je mi jasné, že větší hodnotu už asi neměl, nový stál cca 8000,-Kč) ale jen v případě, že si zakoupím nový přístroj u O2, že na nic jiného se částka nevztahuje, ani mi ji neproplatí a doba čerpání je pouze do jednoho roku. K čemu je taková pojistka, vždyť když rozbijete mobil, tak přece nebudete čekat, až vám někdo po 30 dnech uzná nárok na pojistné plnění, ale vy potřebujete mobil hned a i když jsem si nový vzal na splátky a chtěl jsem pojistné plnění odečíst ze splátek, tak to údajně nešlo. Tak k čemu je takováto pojistka? Podvod na obyčejný lidi.


Požadované řešení

Prověřit k čemu takováto pojistka slouží a jestli to není jen a pouze podvod na lidi. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2022 15:18, před 2 lety

Dle dostupných informací (https://www.o2.cz/osobni/-a76804?field=data) v případě odcizení a totálního poškození zařízení včetně případů, kdy vada představuje jeho totální poškození vzniká spotřebiteli nárok na úhradu nákladů na nákup nového zařízení od pojistníka. Nárok může spotřebitel uplatnit do jednoho roku ode dne rozhodnutí pojišťovny o pojistném plnění.

Vzhledem k tomu, že si spotřebitel zakoupil produkt u stejné společnosti, u které měl i pojištění, domníváme se, že by mohlo být pojistné plnění strženo z ceny zakoupeného zboží.

Stížnost předáváme společnosti k vyjádření.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2022 15:27, před 2 lety

Dobrý den pane Račáku, mrzí mne, že jste měl důvod k podání stížnosti.
Váš podnět jsme prověřili a musím uvést, že podrobné podmínky řešení pojistné události jsou uvedeny nejen v pojistných podmínkách, ale také přímo na našich webových stránkách https://www.o2.cz/osobni/finance/pojisteni-mobil#c-dalsi-informace-a117865, na které odkazuje ve svém vyjádření také dTest.
Mrzí nás, pokud došlo k nějakému nedorozumění a pokud jste informaci přehlédl, ale není technicky možné, aby vás prodejce informoval detailně o všech podmínkách a postupu řešení pojistných událostí. Proto jsou také k dispozici pojistné podmínky, se kterými při podpisu souhlasíte a stvrzujete, že jste se s jejich obsahem seznámil.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.1.2023 23:40, před 2 lety


Pavel Račák

Dobrý den, jak už jsem uvedl, nepřečetl jsem si pojistné obchodní podmínky, moje chyba, uznávávám, že jsem věřil obchodnímu zástupci, který mi vylíčil, jak to v praxi chodí,pokud pojistná událost nastane. Mimochodem chtěl bych vidět člověka, který na prodejně tyto podmínky na min. A4 studuje, to je snad na posouzení právní kanceláře. To by pár lidí s prominutím "zasekalo" prodejnu O2 na celý den, pokud by každý tyto obchodní podmínky pečlivě studoval, než je podepíše, ale už z principu. Pokud platím pojištění a je mi uznaná pojistná událost, tak nechápu proč mi je odepřeno pojistné plnění, resp. proč je toto podmíněno poze jednou věcí(nákup nového telefonu) přičemž jsem tuto věc splnil, ale jak již jsem psal ještě dříve, než byla pojistná událost došetřena. Kupoval jsem u této společnosti další věci, kdy už mi pojistná událost byla schválená, ale bohužel jsem neměl nárok při tomto pojistném plnění na nic jiného toto pojistné plnění uplatnit, ani na již předtím nově zakoupený telefon na splátky, kvůli čemuž jsem si ho právě na splátky vzal, že zbytek ceny pojistného mi bude odečteno. Tak potom toto pojištění pozbývá smysl a je to jen a čisté okrádání lidí( podle mojí zkušenosti a mého názoru). Chtěl bych vidět toho "borce", který bude bez telefonu v dnešní době cca do 30 dní a počká si na vyjádření společnosti, jestli mu pojistné plnění uznají, či nikoli aby mohl toto plnění použít při koupi nového telefonu. Tak tohle je postavené úplně na hlavu, nebo spíše mi to připadá jako tahání peněz z lidí. Podle mého úsudku se to jen tak tváří, že to je pojištění přístroje, ale ve skutečnosti by se to mělo jmenovat " taháme z lidí peníze a pořádně tečou, když jsou lidí hloupí a platí" i já jsem hloupý a pořádně jsem naletěl. Děkuji Račák

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2023 14:40, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Spotřebitelům doporučujeme, aby si před uzavřením jakékoliv smlouvy podmínky řádně přečetli. Zároveň zde však platí, že jednání zaměstnance zavazuje společnost (dle § 430 občanského zákoníku). Jestliže tento zaměstnanec uvedl, že peníze spotřebiteli budou vráceny, zavázal tím i společnost. V případě sporu by však muset toto tvrzení prokázat.

Souhlasíme se společností, že není technicky možné, aby prodejce informoval o všem - ve smlouvě by měly být základní body a řádný odkaz na obchodní podmínky (z nichž by měly být do smlouvy vtaženy základní body, aby se následně nejednalo o překvapivá ustanovení dle § 1753 občanského zákoníku - k takovým ustanovením by se nepřihlíželo).

S ohledem na to, že dle popisu spotřebitel nový telefon zakoupil telefon u stejné společnosti, stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést, zda není možné těmito penězi uhradit splátky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2023 10:41, před 2 lety

Dobrý den pana Račáku, děkuji za doplnění.
Zpětně není standardně možné na již zakoupené zboží pojistné plnění uplatnit, ale předáme to ještě k prověření na specializované oddělení. Doplňte nám prosím konkrétní údaje do neveřejných údajů zde nebo nám napište přímo na email info@o2guru.cz s odkazem na tento dTest. Specialisté vaši žádost posoudí a budou vás kontaktovat nejpozději v zákonné lhůtě 1 měsíce.
Děkuji
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 21:21, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2023 01:02, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.