Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednána aktovka Topgal na panda papír.cz,kde je tento pán jednatelem.
Stornována objednávka, že aktovku prodali, ale peníze už nevrátili.Telefon nedostupný, nereagují.
Školní batoh Topgal - Elly 21004 G, cena 1624.00
Ráda bych, aby mi peníze vrátili zpět na účet.
|
Tweet |
Pokud došlo ke stornování objednávky, musí společnost vrátit peněžní prostředky zpět spotřebiteli. Jestliže tak společnost neučiní v přiměřené době po odstoupení od smlouvy, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ZANNELLA, s.r.o., Přívozní 1054/2, Praha 170 00.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nás informovala, že díky pojistce u její banky dokázala získat peníze zpět. Zároveň doplnila, že e-shop již ukončil svou činnost. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.