Společnost


MADER s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6336Nevrácení peněz ve 14-ti denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2015, před 10 lety

Pavel Novotný

Znění stížnosti

Objednal jsem si pouzdro na telefon v hodnotě 80 Kč, ale protože nebylo určené pro mně, a osobě které jsem jej chtěl věnovat se nelíbilo, jelikož vůbec nebylo transparentní, jak bylo v popisu zboží uvedeno, rozhodl jsem se odstoupit od smlouvy. Pouzdro jsem proto, i s patřičným vyplněným formulářem, osobně odnesl zpět na výdejnu. Místo vrácení peněz, mi ale krátce na to poslali následující email:
"Dle obchodních podmínek našeho internetového obchodu, hlava V, odst. 9, jsme započetli oproti Vašemu nároku na vrácení též částku 125,- Kč, což jsou administrativní náklady a technická kontrola výrobku, nikoliv paušální poplatek. Jelikož náklady na vrácení zboží přesahují hodnotu výrobku, nejsme schopni Vám peníze vrátit."
Poté jsem se obrátil s podnětem na ČOI, která následně provedla v obchodě kontrolu, na základě které konstatovali porušení zákona o ochraně spotřebitele, ale zároveň mi doporučili řešit celou záležitost občanskoprávní cestou.
To se mám s těmi nepoctivci opravdu soudit kvůli částce 80 Kč??


Produkt

ALIGATOR pouzdro supergel S4540 Duo transparentní


Požadované řešení

Omluva a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2015 17:18, před 10 lety

Pokud jde o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů, podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.

Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží ale nelze považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné). Prodávající si tedy nemůže strhávat částky za kontrolu zboží (navíc v tomto případě lze dovodit, že vizuální kontrola zboží by byla dostatečná), kterou po vrácení provádí, ale pouze za případné snížení hodnoty zboží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2015 16:31, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.