Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si pouzdro na telefon v hodnotě 80 Kč, ale protože nebylo určené pro mně, a osobě které jsem jej chtěl věnovat se nelíbilo, jelikož vůbec nebylo transparentní, jak bylo v popisu zboží uvedeno, rozhodl jsem se odstoupit od smlouvy. Pouzdro jsem proto, i s patřičným vyplněným formulářem, osobně odnesl zpět na výdejnu. Místo vrácení peněz, mi ale krátce na to poslali následující email:
"Dle obchodních podmínek našeho internetového obchodu, hlava V, odst. 9, jsme započetli oproti Vašemu nároku na vrácení též částku 125,- Kč, což jsou administrativní náklady a technická kontrola výrobku, nikoliv paušální poplatek. Jelikož náklady na vrácení zboží přesahují hodnotu výrobku, nejsme schopni Vám peníze vrátit."
Poté jsem se obrátil s podnětem na ČOI, která následně provedla v obchodě kontrolu, na základě které konstatovali porušení zákona o ochraně spotřebitele, ale zároveň mi doporučili řešit celou záležitost občanskoprávní cestou.
To se mám s těmi nepoctivci opravdu soudit kvůli částce 80 Kč??
ALIGATOR pouzdro supergel S4540 Duo transparentní
Omluva a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud jde o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů, podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.
Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží ale nelze považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné). Prodávající si tedy nemůže strhávat částky za kontrolu zboží (navíc v tomto případě lze dovodit, že vizuální kontrola zboží by byla dostatečná), kterou po vrácení provádí, ale pouze za případné snížení hodnoty zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.