Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dne 21.12.2022 v 11.30 jsem podal zásilku a doufal, že bude pod stromečkem. Jednalo se o plastovou, elektrickou tříkolku pro mého vnuka. Zásilku jsem podal jako nadrozměrnou a s určením na adresu. Tříkolku jsem obalil bílou folií. V aplikaci se brzy objevilo podání a příjem zásilky. Sledoval jsem zásilku snad každou hodinu a 22.12.2022 v 17:18 byla zásilka na depu v Liberci. V 17:39 se objevila zpráva, že nevyzvednutí zásilky příjemcem a příprava k vrácení zásilky a dále zásilku se nám nepodařilo doručit(vratka). Volal jsem na info, kde mi bylo nejprve sděleno, že zásilka byla nadrozměrná, vysvětlil jsem, že jsem zásilku podal jako nadrozměrnou. Další důvod byl, že nebyla nalezena adresa a adresát na žádost o doplnění nereagoval. Spojil jsem s dcerou a ta mi potvrdila, že jí přišla sms, že bude doručována zásilka a dále už nic, ani žádný email, telefonát, nic. Zatím čekám, kdy se mi zásilka vrátí a zda bude v pořádku. Ještě podotýkám, že adresa dle podání v telefonu byla správně
Domnívám se, že jsem zaplatil za službu, která nebyla uskutečněna
Smutek dítěte, že nedostane pod stromeček dárek, nejde niočím naradit. Minimálně by mi měla být vrácena uhrazená platba.
|
Tweet |
Pokud smlouvu o přepravě uzavíral spotřebitel a služba nebyla poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby (tzn. dodání do původně sjednaného místa), přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den, v případě, že náš systém vyhodnotí adresu jako nesprávnou nebo nepřesnou, obdrží příjemce výzvu k opravě adresy, aby mohla být zásilka v pořádku doručena. Oprava adresy je řešená pomocí widgetu, kde stačí pin v mapě přesunout na správnou adresu, což je nejjednodušší způsob. Více informací najdete v tomto článku: https://www.zasilkovna.cz/blog/moznost-opravy-dorucovaci-adresy-prijemce. Gabriela, tým Zásilkovny
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Upřesnění adresy nikdo nepožadoval a adresáta nijak nekontaktoval.
Rozměry produktu (https://www.alza.cz/hracky/stx-elektricka-trikolka-cerna-d6385792.htm) Rozměry
Délka \/ Hloubka
77 cm
Šířka
25 cm
Výška
38 cm."
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.