Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#63370ZAVADZANIE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2022, před 2 lety

Martin Polovka

Znění stížnosti

Dobrý deň, nesúhlasím s rozhodnutím o vybavení reklamácie číslo ***  ktorú ste nám zamietli.

Faktom je, že kávovár bol už niekoľkokrát reklamovaný a závady boli uznané. Naposledy bol kávovár na uznanej reklamácii len mesiac pred touto reklamáciou. Uvedená reklamácia dopadla kladne - a to opravou.

Váš servis sa nám teraz na posledne reklamácii vyjadril, že údajne nebol kávovár čistený a preto došlo k jeho poruche. Jedná sa o maximálne zavádzanie spotrebiteľa, a to vzhľadom k tomu, že:
A) kávovár bol čistený
B) predošlá reklamácia formou OPRAVA bola vykonaná pred mesiacom čo hovorí jasne o tom, že ak by kávovár nebol čistený, tak by sa to ukázalo aj na predošlej reklamácii.

Mám za to, že servis robí všetko preto, aby neuznal reklamáciu  tohto kávováru. Osobne som sa bol informovať na pobočke v Alze, kde nám bolo povedané, že sa jedná o bežne poruchové stroje a neodporúčajú ich kúpu - vaši vlastní zamestnanci nám neodporúčajú kúpu tejto značky kávovárov.

Žiadam vás o vystavenie dobropisu, nakoľko sa jedná o poruchový tovar. Kávovár prestal znova fungovať a namiesto toho, aby ste si zodpovedne priznali svoju chybu, tak sa tvárite, že sa jedná o poškodenie majiteľom, a to zanedbaním čistenia. V prípade, ak nebude moja požiadavka vybavená kladne, a teda požiadavka o vystavení dobropisu na základe 3 preukazaných závad kávovaru, budem nútení sa obrátiť na SOI.

Ďakujem


Produkt

kavovar


Požadované řešení

VYSTAVENIE DOBROPISU


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2022 14:01, před 2 lety

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

V tomto případě spotřebiteli doporučujeme aby se obrátil na soudního znalce. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.12.2022 10:09, před 2 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Tento případ jsem znovu ověřila, přičemž pro vyřízení reklamace u naší společnosti, je vyjádření autorizovaného servisu směrodatné. Reklamace byla bohužel zamítnuta z důvodu nedostatečné udržby, a nejednalo se tedy o výrobní závadu.
Je mi líto, ovšem vyjádření je v z naší strany v tuto chvlí platné a neměnné.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2023 21:43, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2023 22:58, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2023 13:14, před rokem

Po uzavření stížnosti nám spotřebitel zaslal následující vyjádření:
"Dobrý deň prosím oznamujem Vám skutocnost ze nakoľko bola vec dlhodobo neriesitelná riešil som to predajom výrobku na náhradné diely. Ďakujem za Váš čas a záujem s pozdravom Martin."

Stížnost tedy nově uzavíráme bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.