Počet nahlášených stížností: | 144 |
Z toho za letošní rok: | 18 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 24. 9 2022 jsem zaplatila jízdné 348,- Kč H. Králové-Cheb č. *** (změna jména ***) na 26. 9., ale tu jsem stornovala.
Přišla mi nová objednávka č. *** a nějaký nový poukaz ***. Opakovaně jsem žádala o navrácení výše uvedené částky
na všechna uvedená čísla, ale bohužel peněz jsem se nedočkala. Uvedené tel. číslo +420723000030 je trvale nedostupné.
Nerozumím tomu, proč nikdo nereaguje.
Marie K.
vrácení 348 Kč
|
Tweet |
Ze stížnosti vyplývá, že spotřebiteli byly navráceny peníze ve formě storno poukazu.
Dle všeobecných obchodních podmínek (https://www.flixbus.cz/vop) společnosti FlixBus CZ s.r.o. bodu 5.3 je "...v případě zrušení rezervace vystaven tzv. storno poukaz. Tento poukaz je platný po dobu 12 měsíců ode dne vydání a opravňuje cestujícího k provedení nové rezervace v tomto období a v hodnotě poukazu. Pokud je cena nové rezervace vyšší než cena zrušené cesty (hodnota poukazu), je nutno doplatit rozdíl. Pokud je cena nižší, rozdíl zůstane na storno poukazu a zbylé prostředky mohou být použity pro jinou rezervaci. U časově omezených akčních nabídek může docházet k odchylkám od těchto pravidel."
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitou jízdenku dopravci vrátí před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách, jde-li o veřejnou silniční osobní dopravu kromě městské autobusové dopravy.
Uvedené ustanovení Vyhlášky o přepravním řádu (navazující na § 18b zákona o silniční dopravě) má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky. Hradil-li cestující jízdenku za pomoci voucheru, patrně by i vrácení jízdného ve formě voucheru bylo možné. Dle našeho názoru je nutné pasáž "...jízdenku dopravci vrátí..." vykládat tak, že tímto vrácením je logicky i zrušení rezervace, neboť tímto je fakticky (bez ohledu na názvosloví i bez ohledu na v úvahu připadající fyzické vracení jízdenky poštou atp.) společnosti vrácena jízdenka (v řešené věci v obchodních podmínkách společnosti FlixBus CZ, s.r.o. v bodě 5 nazvaná jako "rezervace").
V rámci poskytování našich služeb jsme se ke skutkově podobnému případu zevrubně vyjádřili ve stížnosti ID 40474 (dostupné z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/40474/vraceni-jizdneho-pouze-ve-forme-voucheru-s-omezenou-platnosti). Při řešení této stížnosti nás spotřebitelka informovala, že Česká obchodní inspekce se při vyřizování její věci postavila na stranu společnosti. Proč je tento přístup z našeho úhlu pohledu nesprávný rozebíráme ve vyjádření, které najdete v odkazu, který je vložen výše.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.