Společnost


PPL CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1232
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#63376Stížnost na řidiče PPL

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2022, před 2 lety

Alena Brejchová

Znění stížnosti

Dne 22.12. 2022 jsem obdržela SMS, že mi bude mezi 9.00 - 11.00 doručována zásilka. V 10.00 hodin mne řidič prozvonil 2x, nestačila jsem dojít ani k telefonu. Vyšla jsem před dům a ihned jsem volala zpět a tam mne automat sděloval, že řidiči skončila pracovní doba ( v 10.00 dopoledne?), ještě jsem to několikrát přes den zkoušela a se stejným výsledkem. Nikdo nepřijel a ani nikdo na domovní zvonek nezvonil. Večer mi přišla SMS, že balík mám uložen v obchodě. Jednalo se o 15kg balík, jsem důchodkyně, pohybuji se o holi a těžko bych takovou váhu mohla vyzvednout sama. Naštěstí mi dnes přijela motorizovaná návštěva, balík jsem tak mohla vyzvednout a moji psi budou mít o svátcích granulky.
Je sice hezké, že doručujete zdarma, ale takovýmto způsobem? Přiděláváte zákazníkům starosti a určitě bych si sama tak těžký balík s mými zdravotními problémy nebyla schopná vyzvednout. Pan řidič si zřejmě myslí, že všichni běhají jako srnky, jsou motorizovaní a když zákazníka dvakrát prozvoní a on mu telefon nevezme, už na adresu nemusí jezdit a má ušetřenou práci s doručením.
Alena Brejchová


Požadované řešení

Napomenout řidiče, aby byl příště k zákazníkům vstřícnější a když veze tak těžkou zásilku, aby se ji snažil i doručit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2022 14:44, před 2 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do a z tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč. Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2023 09:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 15:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.