Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V poslední době mám stále častěji pocit, že jídlo se vaří déle, než tomu bylo dříve. Chci vědět, zda plyn, který používám ve své domácnosti, má stále stejnou kvalitu (tedy výhřevnost) jako dříve. Existují nějaké normy v této oblasti? Dá se tento problém nějak řešit?
Zjistit, zda je možné, že dodávaný plyn je "řidší", tedy k tomu abych uvařil, řekněme litr vody potřebuji nějaký čas. Ten čas je nyní delší.
|
Tweet |
Kontroly kvality plynu proudícího do České republiky probíhají již na hranicích.
Distributoři plynu, kteří spravují distribuční soustavu plynu, mají za úkol kontrolovat jeho kvalitu i ve významných bodech (uzlech) přímo v plynovodech. Distributoři pak zprávy o jakosti plynu vydávají každý měsíc na svých webových stránkách. Protokoly o kvalitě plynu může spotřebitel nalézt zde: https://ppdistribuce.cz/distribucni-soustava/hodnoty-spalneho-tepla-line-toku-jakostnich-znaku.
Spotřebitel se v případě přetrvávajících problémů může obrátit na revizního technika, případně také na svého dodavatele s podezřením, že odebírá nekvalitní plyn.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.