Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Bohužel jsem se zaregistroval na stránkách " seznamkaproseniory.com." Byla to společnost Date4friend se sídlem ve Švýcarsku. Neuváženě jsem zaplatil 592,- Kč ( platba proběhla 31.7.2022 a myslím, že to bylo na tři měsíce). Stránky mi začaly být podezřelé, když jsem zjistil, že za jednou fotografií ( ženy ) jsem nalezl několik jiných nabídek k seznámení. Chtěl jsem členství ukončit ( to se snažím dodnes ), ale společnost D4friend přestala od tohoto ukončení komunikovat. E-maily se mi vracely, jako nedoručitelné ( 2x ), tak jsem smazal i svou e-mailovou adresu, ze které jsem se přihlásil na výše uvedené stránky. Z nové e-mailové adresy jsem několikrát zaslal e-mail o ukončení členství ( 3x ), ale bohužel na toto společnost vůbec nereagovala a začaly mi chodit dopisy od německé advokátní kanceláře Auer Witte Thiel, že dlužím peníze. V neposlední řadě mi vyhrožují soudem.
Společnost D4friend mě neinformovala, že členství je automaticky prodlužováno a to na dobu, kterou asi určí společnost D4friend.
Není-li spotřebitel upozorněn na možnost automatického prodloužení smluvního vztahu ve smlouvě samotné, ale pouze v obchodních podmínkách, není toto prodloužení vůči němu účinné. Podle mého názoru by členství mělo být ukončeno uplynutím doby, kterou jsem zaplatil.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch nebo poštou na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno. Pro zaslání poštou nabízí podnikatel také formulář (ZDE: https://www.seznamkaproseniory.com/terms/landingpage - v sekci § 4Smluvní doba a ukončení, bod 6)
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Pokud však zadržuje podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.