Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Při reklamaci aku rozbrušovačky (pouze zaseknutá baterie v přístroji). Prodávající nedodržel lhůtu 30 dnů na reklamaci dle zákona. Prodejce mi ekologicky zlikvidoval mé zboží bez toho aniž by mě upozornil na to co hodlá udělat. V reklamačních listech je uvedeno, že chci zboží opravit nebo vyměnit za nové. Lidl mi nabízí vrácení peněz s čímž nesouhlasím. Jelikož dnešní cena zboží je jiná než v den, kdy jsem zboží koupil (dnes je cena vyšší). Zboží které reklamuji mají na obchodě i na eshopu stejného typového označení, ale výměna za nové zboží mi byla zamítnuta, pouze mi chtějí jen vrátit peníze s čímž nesouhlasím a žádám o nové stejné zboží. Při vyřizování reklamace na prodejně s vedoucí obchodu jsem nabízel tři varianty jak reklamaci úspěšně ukončit. 1) vrácení původního reklamovaného zboží (ekologicky zlikvidováno bez mého souhlasu) 2)výměna za nové zboží 3)vrácení peněz + doplatek nebo voucher rozdílové ceny.
Zboží jsem zakoupil v obchodu Lidl Ústí nad Labem - Všebořice.
s výrobky Lidlu jsem velice spokojen a rád zde nakupuji.
Věřím, že tato reklamace bude již konečně dokončena ve prospěch obou stran.
PARKSIDE PWSA 20-Li B3 a PARKSIDE PERFORMANCE Smart akumulátor 8 Ah PAPS 208 A1 stáří 5měsícu -pouze zaseklá baterka v přístroji
Již na prodejně jsem nabízel tři řešení 1) vrácení původního reklamovaného zboží 2)výměna za nové zboží 3)vrácení peněz + doplatek nebo voucher rozdílové ceny.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Žádáme společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.
Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku platí, že neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit. Platí přitom, že přiměřená sleva z ceny stojí mimo hierarchii nároků z vadného plnění a je tedy možné ji požadovat mimo tuto hierarchii a přednostně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.