Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnost UrbanTrend - https://urbantrend.cz/ klame spotřebitele svou nabídkou.
Na jejich stránkách u všeho zboží hned v záhlaví tučným a viditelným místě uvádějí "DOPRAVA ZDARMA NA VŠECHNO A EXPEDICE ZA 24 HODIN". Po nakoupení a objednávce se však dozvíte, že vaše zásilka je expedována do 24hodin se zahraničí a k vám dorazí nejpozději do 60dní. Firmu jsem upozornila na klamavou reklamu a nevhodný způsob komunikace.
Na jejich stránkách také upozorňuji, že mají českou zákaznickou linku, na kterou se dovoláte a pouze automat vám odpoví na některé z dotazů.
Na jejich chování jsem upozornila Českou obchodní inspekci s prosbou o prošetření.
S pozdravem,
Klára
informace o expedici do 24 hodin - ve skutečnosti doprava do 60 dnů
Upravení webových stránek a korektnost informací, zrušení mé objednávky (již jsem požadovala, ale nebylo vyhověno), vrácení peněž nazpět
|
Tweet |
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
O delší doručovací době zákazníky transparentně informujeme v popisku každého jednotlivého produktu a samozřejmě i ve Všeobecných obchodních podmínkách i na stránce O nás, kde je postup odesílání ze zahraničí důkladně popsaný i graficky. Určitě se nesnažíme zákazníky klamat nebo podvádět. Jak zákazník sám uvádí, zboží je opravdu expedováno do 24 hodin, takže toto tvrzení nepovažujeme za klamavé. Dobu doručení komunikujeme na zmíněných 3 dalších místech. Děkujeme za pochopení.
Děkujeme společnosti za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.