Společnost


TOPTRANS EU, a.s., organizační složka

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63434Reklamace dodaného zboží - poničeno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2022, před 2 lety

Miroslav Bartoš

Znění stížnosti

Zboží jsme obdrželi dne 18.11.2022 přepravcem na paletě v krabice. Doručovací službou TOPTRANS. Obal nebyl viditelně poškozen. Zboží bylo rozbaleno dne 24.12.2022 (vánoční dárek pro vnuka). Při rozbalení jsme objevili prasklý rám traktoru.
Dne 27.12.2022 jsem kontaktoval prodejce, popsal stav věci a dodal fotodokumentaci poškozeného zboží. Bohužel prodejce nesouhlasí s pozdní reklamací tohoto zboží
a nedodaným protokolem s dopravcem o poškozené dodávce. Na mou připomínku o bezdůvodnosti sepsání protokolu při absenci poškození dodaného zboží my bylo sděleno, že po dobu deseti let dodávání zboží na paletě se mu to ještě nikdy nestalo.


Produkt

Dětský elektrický traktor NEW HOLLAND Strong 24V modrý Kód: 0004219


Požadované řešení

Výměna poškozeného dílu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2022 09:39, před 2 lety

Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Prodávající pak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit, což již v daném případě není možné.

O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost, a to co nejdříve, aby nedocházelo ke zbytečným pochybnostem, kdy k poškození došlo.

V případě, kdy vada nebyla vytknuta co nejdříve po převzetí zboží, je sporné, zda zboží bylo poškozeno při přepravě či spotřebitelem. Domníváme se, že pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů (14 dní po převzetí věci), nemá spotřebitel nárok na vrácení peněz z tohoto důvodu, ale mohly by mu být vráceny v krajním případě na základě uznané reklamace.

Danou vadu může spotřebitel reklamovat, jak již i učinil. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2023 13:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.