Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 23.2. jsem si koupila v obchodě ARICIA šaty. Po jednom nošení
mi z černého saka pustila barva na bílou koženku v průramku. Šla jsem s šaty do čistírny, kde mi bylo řečeno, že to nelze vyčistit.
12.3. jsem šaty reklamovala v prodejně.Chtěla jsem šaty vyčistit nebo si vzít jiné zboží. Dnes 26.3. mi prodavačka volala, že je reklamace zamítnuta, z důvodu mého agresivního potu.
Prosím o radu jak mám postupovat.
Děkuji
Alena Hoblová
Vyčistit šaty nebo vyměnit za jiné zboží.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně odborným posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Je-li reklamace písemně odůvodněna, spotřebitel se může rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže by v tomto případě černé sako nebylo součástí zakoupených šatů, ale bylo by zakoupeno zvlášť, bylo by třeba uplatnit nárok na náhradu škody vůči prodávajícímu saka.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.