Společnost


Eric Wiedfeld

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6346Zamítnuta reklamace na šaty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2015, před 10 lety

Alena Hoblová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 23.2. jsem si koupila v obchodě ARICIA šaty. Po jednom nošení
mi z černého saka pustila barva na bílou koženku v průramku. Šla jsem s šaty do čistírny, kde mi bylo řečeno, že to nelze vyčistit.
12.3. jsem šaty reklamovala v prodejně.Chtěla jsem šaty vyčistit nebo si vzít jiné zboží. Dnes 26.3. mi prodavačka volala, že je reklamace zamítnuta, z důvodu mého agresivního potu.
Prosím o radu jak mám postupovat.
Děkuji
Alena Hoblová


Požadované řešení

Vyčistit šaty nebo vyměnit za jiné zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2015 17:02, před 10 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně odborným posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Je-li reklamace písemně odůvodněna, spotřebitel se může rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže by v tomto případě černé sako nebylo součástí zakoupených šatů, ale bylo by zakoupeno zvlášť, bylo by třeba uplatnit nárok na náhradu škody vůči prodávajícímu saka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 17:47, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.