Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 17.1.2012 jsem u společnosti Alza.cz s.r.o. zakoupil grafickou kartu ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 za cenu 18 239 Kč vč. DPH.Už od počátku používání byl problém s vysokou teplotou komponentu,ale po přečtení recenzí jsem se dozvěděl že je vyšší teplota normální,tudíž jsem tomu nevěnoval pozornost.
Po dvou letech ale začaly problémy se zrněním obrazu a vypínáním PC.
Grafickou kartu jsem reklamoval na brněnské pobočce společnosti dne
23.5.2014 reklamace byla uznána ale při vyzvednutí mi nebyl předán žádný dokument co bylo příčinou závady apod.Den vyzvednutí si bohužel bez potřebného dokumentu nepamatuji.
Dne 7.2.2015 ale nastaly stejné problémy a jelikož byla sobota a z důvodu služební cesty,kterou můžu písemně doložit,jsem zboží k reklamaci přinesl až 11.2.2015.
Na přepážce brněnské pobočky jsem sdělil,že od minulé reklamace nemám protokol a nevím zda je zboží stále v záruce.Technik mne ujistil že podle sériového čísla to lze zjistit a pokud v záruce není nepustí jej systém do reklamačního protokolu.Technik načetl čárový kód a reklamace byla přijmuta.
Dne 25.2.2015 mi byla emailem zaslána zpráva "Vaší reklamaci, kterou jste uplatnil, jsme bohužel ještě nestihli vyřídit.
Za delší trvání reklamace se velice omlouváme a prosíme Vás ještě o strpení. Děláme vše pro to, aby byla reklamace vyřízena co nejdříve. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat.
Dne 12.3.2015 {den po lhůtě)mi ale zavolal technik a omlouval se mi že znovu přepočítali datum a zboží bylo již 3 dny po záruce.Uznal chybu společnosti a nabídl mi,že grafickou kartu opraví za vlastní náklady.Souhlasil jsem a poprosil jej aby mi zaslal email s dokumentací jak datum vypočítali a cenu opravy.
Bohužel od té doby se mi nikdo neozval.
Dne 23.3.2015 mi zaslali email s vyrozuměním "Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: zarizeni jiz po zaruce".Prostě to zametli pod stůl a hotovo.
U společnosti nakupuji již od roku 2004 a za zboží jsem již utratil přes 150 000 Kč ale až doposud jsem neměl žádné problémy.
Grafická karta ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 Sériové č. BAC0YZ382652 Objednací kód EC293g
Z důvodu opakované závady a uznáného pochybení,bych uvítal výběr jiného komponentu ve stejné cenové relaci.
|
Tweet |
Občanský zákoník č. 40/1964 Sb., kterým se daná smlouva řídí, stanovuje ohledně délky záruční doby, že při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců, přičemž prodávající může poskytnout záruku přesahující rozsah zákonem stanovené záruky. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.
Spotřebitel nás informoval, že v tomto případě prodávající poskytl smluvní záruční dobu 3 roky a první reklamace byla vyřízena opravou. Rozhodující tedy jak, jak dlouhou dobu trvalo vyřizování reklamace, jelikož o tuto dobu byla záruční doba prodloužena.
Pokud by zákonná záruční doba stále trvala, měl by v případě odstranitelné vady spotřebitel nárok, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Nebylo-li by to vzhledem k povaze vady neúměrné, mohl by kupující požadovat výměnu věci. Nebyl-li by takový postup možný, mohl by kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Pokud by šlo o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, měl by kupující právo na výměnu věci nebo by měl právo od smlouvy odstoupit. Táž práva by příslušela kupujícímu, šlo-li by sice o vady odstranitelné, jestliže by však kupující nemohl pro opětovné vyskytnutí vady po opravě (alespoň třikrát stejná nebo čtyřikrát různá) nebo pro větší počet vad (alespoň tří) věc řádně užívat.
Ohledně nabídky bezplatné opravy platí, že daný slib zavazuje.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.