Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
kvůli závadě závěrky fotoaparátu, který byl ještě v záruční lhůtě, jsem podala reklamaci, která se má vrátila s následujícím odůvodněním:
Zjištěna vadná závěrka v záruční době. Problém je, že závěrka má v záznamu fotoaparátu cca 160 000 expozic, což je v podstatě více, než je životnost závěrky. Více záběrů výrobce negarantuje.
Z důvodu nadměrného opotřebení závěrky revizní technik zamítl reklamaci.
Oprava přechází na placenou opravu a byl vytvořen cenový návrh. Cena opravy - výměna závěrky - 4900 Kč vč. DPH 21%.
Nikde jsem nenašla podmínku, že se závěrka musí používat jen "málo", aby byla uznána reklamace. V případě, že by tomu tak bylo, očekávala bych v podmínkách užívání maximální počet expozic, za kterých by byla reklamace uznána. Nic takového ovšem v návodu užití nebo v obchodní smlouvě uvedeno není a vzhledem k tomu, že závada vznikla pouhým užíváním výrobku (nikoli například jeho pádem apod.) a to ještě v záruční době, žádám, aby byla reklamace uznána.
Canon 90D, v.č. 183053002711
Na základě výše uvedených údajů, žádám o uznání reklamace a výměnu závěrky.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.