Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#6352Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2015, před 10 lety

Roman Řepa

Znění stížnosti

Dne 5. 12 2014 jsem zakoupil v prodejně Office shoes v OC Palladium obuv značky CAT Founder vel. 42 (SAP kód 717819-BRN-42) v ceně 3290 Kč. Tuto obuv jsem reklamoval dne 23. 2. 2015 z důvodu velmi špatné kvality a následného opotřebení naprosto neodpovídajícího stáří a způsobu používání obuvi (nošena v průběhu necelých tří měsíců pouze po městských chodnících, navíc byla často střídána s jinou obuví). U bot se začala trhat podšívka jak nad prsty nohou, tak u v patní části (ve švu pod vypolstrováním na hraně nad kotníkem, nehledě k neúměrnému opotřebení podrážky). Vzhledem k tomu, že je toto evidentně způsobeno špatnou kvalitou obuvi, považuji vadu za neodstranitelnou.
Reklamace byla zamítnuta s tím, že jsem nezvolil odpovídající velikost (!) a střih obuvi a že z toho důvodu je opotřebovaná podšívka v přední části (nad palci, cca 1 cm od špičky!) a v patní části (je to šev v místech, kde ani při menší velikosti obuvi - což vylučuji - není žádný tlak). Podotýkám, že boty obouvám pouze s lžící...
Se stanoviskem prodejce jsem nesouhlasil, ovšem bylo mi odpovězeno, že tato reklamace "z důvodu vad vzniklých nedodržováním pravidel a zásad správného užívání" (č. 4000004230) po opětovném posouzení zůstává beze změn a že rozhodnutí je konečné.
Na závěr bych rád dodal, že u obuvi nebylo uvedeno, že se nemá nosit na suchém asfaltu a dlažbě, a že je určena poze pro domácí použití a pobyt na lůžku, maximálně ovšem ta 1-2x do týdne. Při dodržení těchto zásad užívání by jistě toto zboží vydrželo nepoškozené nejméně do května.

S pozdravem Roman Řepa


Produkt

obuv CAT Founder vel. 42 (SAP kód 717819-BRN-42)


Požadované řešení

jakékoli rozumné (vrácení peněz, výměna za jinou obuv - pokud možno určenou k chůzi)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2015 17:36, před 10 lety

Jestliže spotřebitel uplatil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Je tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s výše uvedenou zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Je také podstatné se zabývat příčinou vady, nikoli pouze jejím následkem, který se na první pohled může jevit jako mechanické poškození. Prodávající by zejména měl prokázat, že věc namítaným nedostatkem netrpěla při převzetí. Mohlo se jednat o skrytou vadu, která se v průběhu užívání projevila. Pokud prodávající při zamítnutí reklamace použil zákonné důvody, ale tyto důvodu se nezdají spotřebiteli příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 17:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.