Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den.Po absolvovaní telefonátu s operátorama kdy mi sdělili že si mám zajít na jakoukoliv prodejnu Alzy kde mi budou vypláceny po vyřešení mého případu finanční prostředky.Je 30.12.2022 v 9.15 se vracím z Vaší pobočky prodejny Alza v Praze -Holešovicích na nul.Jateční.Na pokladně mi bylo sděleno že mi nemohou být vyplaceny finanční prostředky .Opravdu nechápu jakým právem si zadržujete mé finance když já jsem Vám vrátil zboží zcela nepoužité,nepožkozené v řádném nepožkozeném obalu a to ještě s připojištěník možnosti vrácení financi do 60 dnů.Reklamace byla řádně vyřízena zboží Vám bylo vráceno v naprosté,m pořádku a já nemohu dostat své finance jen proto že musím čekat na vyplacení peněz ze třetí strany a tou je zásilkovna.co já mám společného s třetí stranou tou je zásilkovna s vašíma obchodníma smlouvama mezi Váma a zásilkovnou.Jsem Vaším dlouhodobým zákazníkem a nikdy jsem neměl problémy za celou dobu až dnes.Vy v podstatě jste dostali zboží vráceno v plném a to nepožkozeneém funkčním stavu a já ted nemám ani zboží ani své finanční peostředky.To je opravdu neuvěřitelné jak se postupuje tohle je opravdu na medializaci.Jediný kdo mje momentálně bitej jsem já,jelikož Alza své zboží má zpět ,finance byli zaplaceny a já se ted domáhám svých financí.Tohle vše jsem se dozvěděl ted v tuto hodinu na pokladně že mi nemohou být finance vyplaceny podotýkám moje financejelikož Vy máte své zboží ve společnosti a já měl řádně vše vyřízeno co se týče reklamace a k tomu ještě připojištění s možností vracení peněz,připojistil jsem se proto že jsem si nebyl jistý zdali to bude či nebude vhodný dárek a nebyl,proto jsem doufal že na základě toho všeho mi nebudete zadržovat mé finanční prostředky.Obracím se na Vás aby jste urovnali toto nedorozumnění,jelikož jsem po celou dobu co jsem zákazníkem Vaší společnosti jsem doposud neměl žádné potíže.V opačném případě by bych nucen řešit celou věc jinou cestou.Věřím že že celou věc je možné vyřešit spravedlivou cestou.děkuji s Pozdravem Ivan Lapuník
AVRA 221201209
Peníze mi mají být vyplaceny ihned když reklamace bya uznána,zboží vráceno a k tomu připojištění s možností vráceni peněz do 60 dnů.Nevím proč mám čekat na dobropis zásilkovny se kterou já nemám nic společného.Zaplatil jsem zboží vrátil nepoužité a momentálně nemám nic
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byla dlužná částka vyplacena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.