Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Stěžovatel: Jiří Paroubek, Československé armády 9/370, 160 00 Praha 6 - Bubeneč, mobil 728226239, e-mail Paroubek32@seznam.cz
1) hotel, na nějž si stěžuji: Futurotel Malagueta Beach
Adresa:
Calle Maestranza 20
Málaga, Španělsko 29016
Číslo rezervace: 2622173517
Příjezd: středa 21. prosince 2022
Odjezd: čtvrtek 22. prosince 2022
Cena za nocleh uhrazena 18. prosince 2022 ve výši € 41,33 (1002 Kč)
V bookingu bylo uvedeno: pokoj Deluxe s manželskou postelí Queen, vana nebo sprcha, kuchyňský kout atd.
Nic z toho k dispozici nebylo. Dostali jsme jen "capsul", jakousi přihrádku na spaní. Na chodbě byla společná sprcha a záchod. Žádám o vrácení částky, kterou jsem zaplatil.
2) hotel, na nějž si stěžuji: BB - Habitacion Triple 02 Carpetana
Adresa:
4 Calle Francisco Puertas, Carabanchel, Madrid, 28019, Španělsko
Číslo rezervace: 3390955610
Plánovaný příjezd: sobota 31. prosince 2022
Plánovaný odjezd: neděle 1. ledna 2023
Cena za nocleh uhrazena 29. prosince 2022 ve výši € 62,34 (1 549,77 Kč)
V pátek 30.prosince 2022 jsem dostal e-mail ve španělštině, kterému jsem nerozuměl, a proto jsem ho pominul. Zněl: "Hola Jiří,
Mi nombre es Hazen de Your.Rentals - la empresa de gestión de esta propiedad. En primer lugar, me gustaría darle las gracias por elegirnos para su viaje.
Después de revisar la reserva, hemos encontrado que, lamentablemente, debido a un error en el sistema, el precio que se muestra a usted 66,67 € no es correcta. El precio correcto de esta reserva debería haber sido de 129,33 €, que es unos 62,66 € superior al precio que usted ha reservado.
Ayer le enviamos un correo electrónico de confirmación con el precio correcto, pero nos gustaría asegurarnos de que acepta el precio.
Por favor, díganos si es posible cubrir la diferencia de precio para mantener su reserva.
Esperamos su pronta respuesta. Muchas gracias.
Saludos cordiales,
Your.Rentals".
V sobotu 31. prosince 2022 jsme se s manželkou dostavili na udanou adresu, ale zde nikdo o nějakém hotelu či něčem podobném nic nevěděl. V potvrzovacím e-mailu od bookingu z 29. 12. 2022 ve 14,46 hodin bylo uvedeno telefonní číslo +4536950111, které se však hlásilo jako neexistující. Museli jsme si se ženou najít jiný hotel. Později jsme pochopili, že ubytovatel chtěl zaplatit skoro dvojnásobek, než kolik bylo uvedeno v bookingu a kolik jsme zaplatili. Na tak nesmyslně vysokou cenu za pokojík s palandou bychom samozřejmě nepřistoupili. Obsahem smlouvy, kterou jsem uzavřel s bookingem zaplacením 62,34 eura, bylo, že za tuto cenu dostaneme pokojík s palandou a že se do místa ubytování vůbec dostaneme. To splněno nebylo, a proto žádám zaplacenou částku vrátit.
vrácení zaplacených částek, jak je uvedeno výše
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednanou službu, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.