Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, nebo nelze-li výrobek použít bez znalosti cizího jazyka, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
K uplatnění práv z vadného plnění není třeba záručního listu, ta vyplývají ze zákona, stačí předložit doklad o koupi (stačí i výpis z účtu nebo platební karty) nebo jakýmkoli jiným způsobem prokázat kde a kdy byl výrobek zakoupen a zda se jedná o zboží nové nebo použité.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, nikoho s tímto jménem v objednávkách neevidujeme. Pokud jste u nás skutečně nakoupila, je samozřejmé, že zboží můžete v rámci 24-měsíční záruční doby reklamovat. Kontaktujte nás prosím na email, který naleznete na daňovém dokladu, s reklamací vám rádi poradíme. Všem, kdo by měli potřebu reklamovat, nebo měli jakýkoli problém, stačí napsat na daný e-mail, který pro ten účel uvádíme přímo na fakturu. Odpovídáme během pár hodin, téměř vždy to stihneme do 1 pracovního dne. Naopak odpovědi na tomto portálu nám většinou zaberou delší dobu, protože jsou zde zveřejňovány s několikadenním zpožděním až po odpovědi administrátorem dtestu.
INFORMACE PRO PŘÍPADNÉ REKLAMUJÍCÍ: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Nevíme, kdo takové zprávy píše a ani nevíme, co s takovou situací dělat, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme běžně v pracovní době během několika hodin, nejpozději do druhého dne.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
dobrý den,
v psala jsem že telefon byl dárek k Vánocům. Nemám k němu objednávku ani fakturu. Jde mi skutečně o princip jak je možné , že se u nás prodávají telefony, které nepodporují český jazyk. To znamená že tam není výrobcem zajištěna možnost navolit češtinu.
Děkuji za vyjádření.
Děkujeme za odpověď.
Mobilní telefony od českých prodejců by měly ovládat český jazyk - pokud by na to však spotřebitel byl výslovně upozorněn, nemuselo by se jednat o vadu. I v takovém případě je však obchodník povinen spotřebiteli dodat český návod (§ 9 zákona o ochraně spotřebitele). Protože však spotřebitelka nemá potřebné údaje pro vyřízení reklamace, jsme nuceni stížnost uzavřít.
K vyjádření společnosti doplníme, že jsou stížnosti skutečně zveřejňovány až po přidání našeho vyjádření - je tomu tak z několika důvodů, mimo jiné i ochrana jak spotřebitelů, tak obchodníků. Stížnosti se však snažíme zodpovídat co nejdříve - v řádu dnů. Při běžné vytíženosti poradny je většina případů vyřešena do týdne, zpravidla však již do 3 pracovních dnů.