Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 25.11.2022 jsem si na e-shopu Webgolf objednala elektrický golfový vozík a zaplatila požadovanou cenu 24.990 Kč. Na e-shopu mají dodací lhůtu "Expedujeme ihned nebo možnost odběru". Mimochodem dodnes mají na svých stránkách, že zboží mají skladem ... https://www.webgolf.cz/motocaddy-s1-dhc-electric-trolley-with-lithium-battery-2022#/50-baterie-lithium_na_36_jamek) Když se 14 dní nedělo, začala jsem do e-shopu volat a následně i psát. Bylo mi sděleno, že vozík mají, ale baterii musí objednat. Nechala jsem se uchlácholit odpovědí "bohužel je zde zdržení kvůli baterii, expedovat budeme až v pondělí a doručeno k Vám bude během úterý". Toto se zopakovalo 2x, ale dodnes nemám ani vozík ani peníze. 22.12.2022 jsem to tedy již nevydržela, objednávku stornovala a požadovala okamžité vrácení peněz. Přišla mi odpověď, že objednávku stornovali, ale peníze opět nikde. Jak mám dále postupovat, pokud mi do čtvrtku 5.1.2023 nepřijdou peníze zpět na účet? To je tuším zákonná lhůta na vrácení od stornování objednávky. Mám podat stížnost na ČOI nebo se obrátit na Policii ČR s podezřením na podvodné obchodní jednání?
Motocaddy S1 DHC elektrický golfový vozík 2022 s příslušenstvím ZDARMA
Vrácení uhrazené částky za nedodané zboží a omluva/vysvětlení neprofesionální obchodního přístupu.
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" odstoupení od smlouvy. To lze ze zákona při uzavření distanční smlouvy učinit ve 14-denní lhůtě od převzetí zboží, nicméně z logiky věci a s eurokonformním výkladem lze dospět k závěru, že je odstoupení od smlouvy možné i před doručením zboží.
Po odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. S ohledem na to, že spotřebitel své zboží nedostal, nemůže nic vrátit, nicméně prodávající má povinnost vrátit peněžní prostředky přijaté od kupujícího. Ze zákona má na toto vrácení 14-denní lhůtu od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Pokud tato lhůta marně uplyne, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel tak má nárok požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zákaznici jsme mezi svátky 28. 12. 2022 11:53 informovali, že objednávku stornujeme pokud již nechce déle čekat a částka bude vrácena zpět na její účet. Zákaznice tak může částku očekávat tento týden, kolegové z kanceláře jsou v práci až od dnešního dne po svátcích. Děkujeme a přejeme hezký den, WebGolf.cz.
Děkujeme za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se k reakci společnosti mohla vyjádřit (potvrdit vrácení částky) a případně stížnost uzavřít.
Na vracení částky jsem čekala do pátku 6.1.2023, kdy uplynulo 15 dnů od stornování objednávky. Jelikož peníze nepřišly, opět jsem napsala Webgolfu e-mail s dotazem, kdy mi částku vrátí. Odpověděli mi, cituji: "částka je nyní k úhradě, částku by jste tak měla obdržet zpět začátkem týdne." Takže opět čekám. Peníze mi dnes nepřišly. Jak mám dál prosím postupovat?
Dobrý den, paní Plháková, částka je k úhradě, požádám kolegy o urgentní zpracování a úhradu, budou Vás informovat emailem. Omlouváme se za zdržení způsobené Vánočními svátky. Děkujeme, WebGolf.cz.
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Peníze za nedodané zboží stále nemám. Včera (12.1.2023) jsem zaslala společnosti Webgolf poslední výzvu k uhrazení částky. Společností Webgolf mi bylo sděleno, že cituji: "...předala jsem urgentně k vyřízení aby bylo vyřízeno nejpozději v termínu co jste psala. Nyní je k úhradě a částku by jste již měla mít každým dnem." Po kolikáté již? Mám z toho celého dojem, že kopírují naučené věty a odpovědi do emailu, aby získali čas a oddálili vrácení peněz. Jsou snad nesolventní? V každém případě jsem rozhodnuta, že pokud mi peníze neuhradí do nedělní půlnoci, podám v pondělí předžalobní výzvu a stížnost budu následně řešit už přes ČOI. Je tento postup v pořádku nebo je ještě nějaká jiná možnost, jak peníze získat zpět?
Děkujeme za odpověď.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby se mohla k výše uvedenému vyjádřit a zejména uvést, kdy budou spotřebitelce peníze vráceny.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost Webgolf mi z 24.990 Kč vrátila 4.990 Kč a poslední informace je, že na sebe vyhlásila insolvenci. Snažila jsem se s nimi komunikovat, navrhovala splátky. Nic. Kdyby potvrdili finanční potíže, tak si aspoň vezmu náhradní zboží v ceně 20.000 Kč. Mlžili a slibovali, že peníze posílají do posledního okamžiku. Nic nenavrhli. Podala jsem i stížnost přes ČOI, ale ani jim se prozatím jednatelka nevyjádřila, tak se jen chystáme spolu s právničkou, že tedy uplatním svou pohledávku v insolvenčním řízení. Moje poučení je, přes e-shopy platit větší věci jen na dobírku. Jinak své peníze už neuvidím.
Společnost se nyní dle insolvenčního rejstříku nachází v insolvenčním řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F7131A8B676AB7AAE05333F21FAC9F1D), přičemž spotřebitelé mohou přihlašovat své pohledávky. Lhůta pro podávání přihlášek činí 2 měsíce ode dne rozhodnutí o úpadku.
Formulář pro přihlášení pohledávky nalezne spotřebitel zde: https://portal.justice.cz/Justice2/Uvod/uvod.aspx.
Pokyny pro jeho vyplnění jsou dostupné zde: https://www.justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.