Společnost


Ecom Wire Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:178
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:28
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#63559Klamavé informace, nulová komunikace, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2023, před 2 lety

Kateřina Rollová

Znění stížnosti

Na této stránce jsem si společně s kamarádkou objednala dvoje taneční boty ( dne 6.10.2022), u kterých bylo uvedeno expresní dodání do 24 hodin, jelikož jsme je potřebovaly rychle, bylo to super. Vše jsem zaplatila, objednala. Poté přišel e-mail s tím, že dodací lhůta zboží je 5-40 dní a že i to se může prodloužit. Ihned jsem psala do ochodu e-mail, že chci svou objednávku zrušit, jelikož doba dodání neodpovídá tomu, co píší na stránkách. Odpovědí mi byly e-maily, které jsou dle mého nastavené jako automatické odpovědi a nic mov nepomohou. Měla jsem kontaktovat obchodníka z Číny s tím, že ať mou objednávku zruší, což jsem udělala, ale bez odpovědi.
Když jsem se několikrát dotazovala na to, kde je moje objednávka, odpovědí mi stále bylo, že je na cestě k Vám a nic dalšího jsem se nedozvěděla ( ani ze sleodování zásilky). Tak jsem s e s tím tedy smířila, že nám boty přijdou v době, kdy už je nebudeme potřebovat.

Jenže, boty došly ( dne 19.12.2022, a to jen díky tomu, že mám známé na poště, jinak jsem ani nevěděla, že tam jsou ), ale ani jedny nám ani jedné nesedí, dle velikostní tabulky jsme samozřejmě měřily. Snažila jsem se na stránkách pomocí reklamačního formuláře reklamovat, ale nešlo mi to nic najít podle čísla mé objednávky, tak jsem se na obchod opět obrátila a až dnes (2.1.2023)se mi podařilo své číslo objednávky do systému zadat a chtěla jsem reklamovat.

Bylo mi sděleno, že má reklamace nebude uznána a že mám odpět kontaktovat prodejce z Číny.


Produkt

Dámské taneční boty 82008, velikost neodpovídá


Požadované řešení

Zaslání bot zpět do obchodu a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2023 15:43, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost EcomWire Factory s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení ohledně chybějící části zboží. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání chybějícího zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: EcomWire Factory s.r.o., Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]

Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, si daný e-shop prověřit na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2023 15:13, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.