Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
U společnosti Lidl (e-shop Lidl) jsem si nechal objednat a zaplatit infra-lampu jako dárek pro dceru k Vánoc 2022 v hodnotě 548,- Kč. Platbu jsem provedl on-line kartou na internetu prostřednictvím jejich webové stránky. Lidl si nechal zablokovat částku nákupu než došlo k předání zásilky dopravci Česká pošta, která mi nákup doručila. Po převzetí zásilky si Lidl zaúčtoval hodnotu zboží z mého účtu, tedy zboží je již uhrazené.
Nicméně den po tom si Lidl neoprávněně znovu nahodil blokaci/rezervaci finančních prostředků v téže hodnotě, avšak za stejný nákup. Novou objednávku na toto zboží Lidl ode mě neeviduje. Věc jsem začal od cca 20.12.2022 řešit se zákaznickým oddělením Lidl a dostáváme se do sporu. Totiž Lidl stále blokuje a není ochoten blokaci stornovat. Číslo mé nevyřešené reklamace u Lidl je ***.
Uvažuji že společnost zažaluji.
Než tak učiním se rád na Vás obracím zdali jste mi schopní v sporu s Lidl pomoct?
S pozdravem
Ing. Dimitr Damjanov
číslo výrobku: 100356235 (Sanitas infračervená lampa SIL 06)
Zrušit neoprávněnou blokaci mého účtu.
|
Tweet |
Pokud si společnost naúčtovala cenu za objednávku dvakrát, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Damjanov. Po vytvoření objednávky se částka ve Vašem bankovním účtu nezobrazí v zaúčtovaných platbách, nýbrž je vedena coby rezervovaná. V případě, že dojde k rozdělení objednávky či stornování zboží, částka se odečítá postupně, případně je uvolnění zarezervované částky za zrušený výrobek na Vašem bankovním účtu vidět tak, že se zvýší disponibilní zůstatek. Částka za objednávku je do doby odeslání zboží pouze rezervována, nikoliv stržena. Děkujeme za pochopení.
Přejeme Vám hezký den. Váš tým Lidl
Doporučuji společnosti Lidl řádně si přečíst podstatu mé stížnosti! Nebavíme se o dílčí dodávky v rámci jedné objednávky, ale o nezákonné zaúčtování jedné dodávky 2x. A o pochybení na straně obchodníka.
Dobrý den. V případě, že byla skutečně nedopatřením částka za objednávku stržena 2x, jak uvádíte, doporučujeme Vám obrátit se s potvrzením o platbě na náš zákaznický servis, kde s Vámi kolegové situaci rádi dořeší. V opačném případě s každou zásilkou uhradíte pouze hodnotu zboží, jež obsahuje. Děkujeme za pochopení.
Hezký den Váš tým Lidl
Zákaznické oddělení společnosti Lidl Česká republika v.o.s. můj případ "řeší" již od 21.12.2022. Prozatím zcela neuspokojivě a bez žádné nápravy situace! Dokonce mi vaši zaměstnanci přestali odpovídat na urgence. S některými operátory odmítám mluvit Slovensky neboť jim ne zcela nerozumím.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže společnost nereaguje ani na výzvu, může spotřebitel následně požadovat zákonné úroky z prodlení.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Prosíme o uzavření z naší strany jsme se již vyjádřili
Protože naše služba funguje na bázi dobrovolnosti stran, uzavíráme stížnost na žádost společnosti bez dosažení dohody.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze odblokovány, stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.