Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Zapokupil jsem na internetových stránkách firmy GPS (dle tam uváděných technických parametrů i ovlasdatelnou hlasem)za 5990,- Kč. Navigace přišla na hodonínskou prodejnu pouze s obecným manuálem, kde na každé stránce je jednovětná informuje, co udělat vzhledem k společnosti Tomtom. Žádné technické parametry přístroje nebyly přiloženy, žádný symbol o ovládání hlasem, ani žádná zmínka o této možnosti. Prodavač kontroloval ean a číselné údaje na obalu, a tvrdil, že je hlasem ovladatelná. Nedalo mi to, a obrátil jsem se na Zlín s dotazem, jak to tedy je. Odpověděli, že kontrolovali mou objednávku a já si prý objednal bez možnosti ovládání hlasem (což není absolutně pravdou). Hodonínský prodavač ihned zažádal Zlín o dodatečné zaslání technických parametrů. Dodnes nikdo ze Zlína nereagoval.Proto jsem opět psal dotaz meilem do Zlína, odpověděli lakonicky: můžete zboží vrátit ve 14 denní lhůtě (ta mi ale už kvůli čekání na ty technické parametry ze Zlína, bohužel, uběhla. Táži se - pokud Zlín nesplnil jednu z podmínech bezzávadového dodeje zboží (absence technických parametrů), prodlužuje se mi doba vrácení na 3 měsíce? Děkuji za odpověď.
Chci zboží za těchto okolností vrátit. Nevím totiž, co mi bylo dodáno.
|
Tweet |
Pokud může spotřebitel doložit, že se dle nabídky mělo jednat o navigaci ovladatelnou hlasem, jedná se o nesplněnou jakost při převzetí, protože zboží nemá vlastnosti, které prodávající při jeho prezentaci popsal. Prodávající v souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Neodpovídá-li zboží smlouvě, může spotřebitel požadovat v rámci uplatněné reklamace nesplněné jakosti při převzetí dodání nového zboží, které bude smlouvě odpovídat, není-li to možné, může od smlouvy odstoupit. Jedná o reklamační řízení, která musí být vyřízeno bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.
Spotřebitel se může inspirovat naším vzorovým dopisem: https://www.dtest.cz/clanek-3269/reklamace-pro-nesplneni-jakosti-pri-prevzeti
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.