Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 3. 10. 2022 jsme objednali u firmy VidaXL květináč z akáciového dřeva s plastovým kontejnerem uvnitř. U doručené zásilky jsme zjistili, že květináč je prasklý po celé délce. Na dotaz, jak řešit reklamaci, firma nereagovala. Balík jsme vrátili prostřednictvím České pošty. Po více než 30 dnech se nám podařilo s nimi komunikovat. Slíbili poslat nový květináč, ale v došlém balíku byl stojan na květiny. I ten jsme poslali zpět. Po více než 70 dnech firma zaplatila květináč. Poštovné za oba balíky zaplatit odmítají (1 379 Kč). Je tento postup správný?
Děkuji a jsem s pozdravem,
Mgr. Z. Sládková
Zahradní vyvýšený záhon 43,5 x 43,5 x 44 cm masivní akácie
Vrácení poštovného
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.