Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.92022 jsme si objednali od firmy Mareš s.r.o.(Oresi) v Jihlavě kuchyň za více než 300 000 Kč. Naše stará kuchyň se nám vytopila (taky Oresi) takže jsme nechtěli nic extra vymýšlet a chtěli jsme tu samou kuchyň jen s jinými úchytky a novou lednicí.
Slečna měla k dispozici smlouvu ze staré kuchyně, takže to měla jen zkopírovat, nic složitého.
I přesto objednala špatné rozměry skříněk, jinou roletku, panty navrtané na druhé straně-to chtěla vyřešit tím, že mi navrtá i ty zdravé dvířka, abych si myslela, že je to normální a ona nemusela objednávat nové. To mě opravdu šokovalo!
Při objednávce se nás zeptala, jakou chceme mít barvu vnitřků (bílá, hnědá nebo smetanová). Chtěli jsme hnědou. A přes to máme šuplíky stříbrné a ostatní vnitřky hnědé. Pracovní desku, která přišla naštípnutá chtěla zamaskovat tím, že se snažila mi vnutit lištu která se tam prý podle ní musí dát (k obkladovému sklu se dává jen silikon, který taky v objednávce byl plánovaný). Tahle deska se vyměnila, ale zase byla špatná. Tak se opět vyměnila za desku, která byla krátká, další byla jinak ohraněná a momentálně je tam deska, která je zvlněná a špatně spojená (v místě spojení je hrb, klepe se na lince talíř). Knihovnička za lednicí měla být z pěti poliček, jsou na ní jen 4 a jsou uchyceny čudlíky které se dávají maximálně na lehkou skleněnou poličku a ne na 4 cm silnou desku. A navíc je o 2 cm širší, takže nám vznikla mezera mezi ostrůvkem a lednicí. Již při montáži jsou vyviklané a křivé. Hrany jsou špatné odýhované a křivé. U ostrůvku jsou opět špatně uříznuté hrany, takže jsou všechny "okousané". Navíc celý ostrůvek i knihovnička stojí na podlaze neodýhovanou dřevotřískou bez jakékoliv ochrany proti vlhkost.
Celá montáž měla trvat 2 dny. Už ani nevím kolikrát tady ti montéři byli, minimálně 5x a naposledy nám pan Mareš sliboval, že 24.11.2022 se to dodělá do 100 % stavu (kromě roletky a dvířek) i kdyby tady měli být do půlnoci. Samozřejmě se to nedodělalo.
Takže nám už došla trpělivost a napsali jsme, že odstupujeme od smlouvy a chceme vrátit peníze. Nejdříve s tím pan Mareš souhlasil a řekl že domluví s montérama termín demontáže. Ale potom si to rozmyslel a nabídl nám 50000 Kč jen abychom si tu kuchyň nechali a že dají vše do pořádku. Nám ale nejde o žádnou slevu. Chtěli jsme kvalitní kuchyň, a to se tady nestalo. A nechceme být pokusní králíci, aby si na nás pan Mareš zkoušel sestavovat kuchyň. Dřez, který je nový už byl několikrát namontovaný a zase odřezávaný, to samé indukční deska. Na této kuchyni, která je úplně jednoduchá už je tolik oprav a dalších chyb, že už se nadá považovat za novou. A mi jsme zaplatili kompletní částku ihned po objednání kuchyně.
Snažili jsme se s nimi domluvit i na centrále v Praze, ale ti si nás jen vyslechli a tím to pro ně skončilo. Oresi má perfektní reklamu, že dělají jen to, co umí a kvalita je pro ně na prvním místě ale realita je úplně jiná.
Montáž kuchyně začala 3.11.2022 a měla trvat dva dny. Tři týdny jsme firmě Oresi dali možnost, aby byla kuchyň smontovaná v požadované kvalitě. To se bohužel nestalo.
Pro lepší představu o přístupu Oresi k zákazníkovi. Nejprve jsme chtěli do staré vytopené kuchyně dokoupit pouze poškozené věci. Po zjištění celkového poškození kuchyně vodou jsme se rozhodli, že si od Oresi koupíme celou novou kuchyň. A i přes to, že jsme objednali kompletně novou kuchyň, nám firma Mareš Oresi dovezla a nechala zaplatit skříňky do původní kuchyně i když při objednávce nové kuchyně slíbili, že si je nechají...
Věřte, že jsme měli dlouhou dobu trpělivost a přistupovali jsme na spoustu kompromisů, ale po třech týdnech neustálých oprav a výměn jsme si řekli dost.
Vrácení celé částky. O slevu nám nejde.
|
Tweet |
Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebyla kuchyň náležitě sestavena a zprovozněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se společnost v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, zatímco prodávající si může na své náklady rozmontovat a odvést zboží.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, informovat v něm prodávajícího o případném odstoupení od smlouvy a vyzvat ho k navrácení peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Poškozená strana však musí prokázat výši škody a příčinnou souvislost mezi porušením povinnosti a následkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
reklamaci paní Portlové evidujeme a je již nějakou dobu vyřízená.
S paní Portlovou jsme uzavřeli dohodu o narovnání a byla jí vrácena část kupní ceny.
Na tuto stížnost náhodou narazil jeden z našich zaměstnanců, bohužel žádnou informaci o podání stížnosti nebo výzvu k vyjádření neevidujeme. Dlouhodobě si zakládáme na spokojenosti našich zákazníků, proto budeme rádi, když budeme příště kontaktováni.
Hezký zbytek dne,
tým Oresi.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den.
S panem Marešem se nedá domluvit, protože není schopen uznat své chyby. A proto jsme přistoupili na to, že nám vrátí jen 150 tisíc a tu šílenou rádoby kuchyň si odveze. Ta kvalita se opravdu nedá srovnat ani s tou nejlevnější kuchyní jako je třeba Ikea. I ta je mnohem kvalitnější a podstatně levnější. Ale raději jsme přišli o peníze než se na to dívat a nebo se s ním několik let soudit. Za to nám pan Mareš opravdu nestojí, aby jsme s ním ztráceli čas a nervy.
Teď máme kuchyň od Sykory a to za STEJNÉ PENÍZE jako od Oresi, ale KVALITA a celkově ten přístup, to se nadá vůbec porovnávat s firmou pana Mareše Oresi.
A vím, že rozhodně nejsme sami kdo má s touto firmou problémy.
Dělá se mi špatně, když vidím reklamu na Oresi.
"Dlouhodobě si zakládáme na spokojenosti našich zákazníků..." - to určitě!
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel se společností dohodl na vrácení části peněžních prostředků a odvozu kuchyně, stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.