Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63589Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2023, před 2 lety

Kristina Karlinová

Znění stížnosti

Objednávka bola vytvorená 13.11.2022. a zároveň zaplatená na účet dodávateľa v sume: 31,88 EUR na číslo účtu SK44 8330 0000 0027 0212 3063 Po min. pätnásobnom urgovaní na mail dodávateľa som dostala stále rovnakú /klamlivú odpoveď/ vygenerovanú - že zboží mám na ceste, obyčajne behom 14 dní obdržia klienti, ale môže sa stať až 40 dní. Keď som si vyžiadala číslo balíka, aby som mohla urgovať prípadne na pošte, stále tá odpoveď vygenerovaná, zrejme pre všetkych oklamaných zákazníkov.


Produkt

Obj.č.: 2523568 Cyklistická vodoodolná taška 1ks á 11,63 EUR, Utierka z mikrovlákna na umývanie auta A1434 3ks - 17,97. plus dopravné /balné, poistné/. Mimo toho štedro by privítali moju ďalšiu objednávku nad 40 EUR so zľavou 10 EUR .Na webovej stránke samé pozitíva, napr. v roku 2021 ocenený eshop roka!


Požadované řešení

Najprv urgovanie zásielky, a keď som bola istá, že je to nekorektná firma, som žiadala odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie vynaloženú sumu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2023 11:06, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove i dTest (https://www.dtest.cz/eshopy) navíc před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Top Rise s.r.o., U půjčovny 953/4, Praha 110 00.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2023 10:52, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že jí bylo zboží v pořádku doručeno po dvou měsících z Číny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.