Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#6359Nedodání objednaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2015, před 10 lety

Jiri Tlusty

Znění stížnosti

Na eshopu CZC.cz jsem řádně a závazně objednal (a naštěstí nezaplatil ale vybral vyzvednutí na prodejně a zaplacení při převzetí) zboží (SSD disk). Tímto krokem vznikla, pokud správně rozumím, platná kupní smlouva. Jak je uvedeno na webu samotného CZC.cz
http://www.czc.cz/kdy-vznika-kupni-smlouva/clanek
"Vznik kupní smlouvy je jasně specifikován; smlouva vzniká přijetím veřejné nabídky, tedy doručením objednávky spotřebitelem."
Den poté mi však maile sdělili, že

"zboží z Vaší objednávky, již nedokážeme zajistit od našeho dodavatele. Z tohoto důvodu bylo vyřazeno z naší nabídky. Toto zboží jsme nuceni z Vaší objednávky zrušit."

a dále mi nabídli, že si mohu zakoupit jiný alternativní výrobek. Tento výrobek je ovšem dražší než původně objednaný (a navíc, byť podle mého subjektivního názoru, horší). Následná korespondence k ničemu nevedla.

Věřím, že se taková věc může stát, přesto mě ale napadá i jiné vysvětlení: Možná se jedná o pokus nalákat zákazníka na levný a kvalitní výrobek a následně mu podstrčit něco jiného.

Můžete mi prosím sdělit, zda má eshop nárok takto jednostranně odstoupit od kupní smlouvy (navíc bez explicitní deklarace, že tak činí, viz citace výše) a v případě, že ne, jak bych se mohl rozumně ohradit?

Chápu, že se nejedná o nijak zásadní a do nebe volající křivdu, ale přesto mě takový postup připadá přinejmenším neetický (a navíc mne stálo dost času najít reference na původně objednaný a následně nedodaný výrobek a můj počítač je o několik dní déle zcela zbytečně mimo provoz).

Děkuje a zdraví Jiří Tlustý


Produkt

OCZ Vertex 450 - 128GB - VTX450-25SAT3-128G


Požadované řešení

Nevím. Nabídka na ekvivalentní (nikoli horší) zboží za stejnou (nikoli vyšší) cenu?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2015 15:00, před 10 lety

Dle ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Dle komentáře se jedná o rozvazovací podmínku. Při splnění takové podmínky právní následky jednání pominou. V případě sporu by mělo být prokázáno, že zásoby byly vyčerpány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2015 12:58, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že podnikatelský subjekt doposud nevyužil možnosti vyjádřit se, žádáme ho o doplňující informace o tom, v jaké fázi se stížnost nachází. Pokud tak neučiní do týdne, budeme nuceni stížnost, z důvodu nereakce podnikatele, uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2015 08:39, před 9 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost pro nereakci podnikatele uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.