Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 25.12.2022 jsem si přes stránky www.fotodarky.cz objednávala zboží v hodnotě 586,- platba mi z účtu odešla v úterý 27.12.2022 ale do zmíněného obchodu nikdy nedorazili.. Domnívám se tedy o podvodné zneužití mé platby a poškození obchodníka www.fotodarky.cz. Žádám o okamžité vrácení v plné výši na můj účet.
při dokončení objednávky a nabídky formy placení (vybraná byla platba kartou online) jsem byla odkázána na platební bránu výše uvedené společnosti. Vše působilo věrohodně.
vrácení peněz v plné výši
|
Tweet |
V případě, že nebyl ComGate Payments, a.s konečným subjektem platby, ale pouze zprostředkovatelem, musel by prokázat, že na peněžité plnění má nárok, v opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebiteli předně doporučujeme kontaktovat společnost ComGate Payments se vzniklým problémem. Kontakt na společnost nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.comgate.sk/kontakty.
Spotřebitel může také využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět, jak i uvádí sama společnost (zde: https://help.comgate.cz/docs/nejcastejsi-otazky). V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po kontaktování společnosti, je možné vyzvat podnikatele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebitelce poskytnout součinnost s řešením problému.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.