Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63594Nevyrizeni reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2023, před 2 lety

Břetislav Kejík

Znění stížnosti

Od této firmy jsem si v srpnu 2022 za značnou částku nechal provést kontrolu oken a balkonovych dveří, jejich přetěsneni a seřízení. Po nástupu zimy jsem zjistil, že minimálně balkonové dveře náležitě netěsní. Telefonicky jsem opakovaně reklamoval, paní na infolince vždy slibovala, že se ozve technik a tím to celé skončila. Vypadá to, že firma shrabla peníze a tím to pro ni končí.
Další věc je, že se firma na svem webu chlubí spoustou spojených zákazníků a kladným recenzemi. Chtěl jsem zadat svoji, negativní, došel mi mail, že děkujou, ale že recenze musí projít kontrolou. Samozřejmě se moje recenze na jejich webu neobjevila. Pokus tato cenzura je běžná, domnívám se, že se jedná o nekalou obchodní praktiku - klamavou reklamu.


Produkt

Pretesneni, seřízení oken a balkonovych dveří v bytě


Požadované řešení

Důkladná kontrola a oprava nekvalitne odvedené práce.

Alternativně vrácení peněz.

Alternativně uhrazení nákladů- mám objednanou jinou firmu na kontrolu a opravu práce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2023 12:50, před 2 lety

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

K reklamaci:
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zjevná vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí, avšak domníváme se, že se zde jedná spíše o skrytou vadu.

K recenzím:
Na problematiku recenzí již reagují i zákonodárci - novela zákona o ochraně spotřebitele obsahuje ustanovení, které ukládá prodejcům povinnost informovat spotřebitele o jeho recenzích (jakým způsobem jsou recenze ověřené; zda hodnocení pochází od spotřebitele, který výrobek od společnosti opravdu zakoupil atd.). Novela bude účinná od 6. 1. 2023.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 15:38, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.