Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
U společnosti Mironet jsem zakoupil výrobek, na který jeho výrobce dává záruku v délce 60 měsíců a také službu Data Recovery na 3 roky. V souvislosti s nadcházející změnou zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákonníku, kdy dojde ke změně v přístupu k reklamacím a v souvislosti s délkou záruky výrobce jsem prodejce požádal o vystavení záručního listu k výrobku. Prodejce ho ale odmítl vystavit s tím, že na to mám účtenku. Na účtence je pouze uvedeno záruka 60 měsíců a informace k odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Žádné další informace o možnostech uplatnění práva z vadného plnění nebo o službách tam nejsou a byl jsem pouze odkázán na reklamační řád. To ale považuji za zcela nedostatečné. Zároveň prodejci byly docela nepříjemní. Bylo mi sděleno, že pokud se mi nelíbí, že mi nedají záruční list, tak mám zboží vrtátit.
Vystavení záručního listu tak, jak ukládá § 15, odstavec 2, Zákona č. 634/1992 Sb. a § 2166, odstavec 1, Zákona č. 89/2012 Sb.
|
Tweet |
K uplatnění vad zboží slouží daňový doklad, pokud není ke zboží přiložen záruční list dle reklamačního řádu společnosti Mironet.cz a.s.. Novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku nemá vliv na možnosti uplatnění vad, jelikož případná reklamace se bude řídit dle reklamačního řádu účinného v době uzavření kupní smlouvy.
Společnost není povinna dodatečně vystavit záruční list spotřebiteli, pokud jej při reklamaci nevyžaduje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.