Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v létě roku 2022 jsem stornovala 3 jízdenky z Ostravy do Prahy, automaticky se mi hotovost vrátila v leo kreditech, ačkoliv jsem hned druhý den volala zda to nejde vyřešit nějak jinak, jelikož cestuji velmi zřídka kdy. Hlavně když už cestuji vlakem tak do Brna a tam společnost Leo express nejezdí....
Dnes 3.1.2023 jsem se znovu dotazovala, zda to nejde nějak vyřešit, i z důvodu toho, že odjíždím nejméně na rok do zahraničí. Znovu neúspěšně. Kdyby se jednalo o menší částku, vůbec nic bych touto cestou neřešila, jedná se ale o 1 489 Kč. Samozřejmě částka ani tak není nijak tíživá, ale mrzí mě, že tedy upadne v zapomnění a jiná cesta, jak refundaci řešit, ve společnosti nejde zrealizovat ani v ojedinělých případech. Číslo stornovaných jízdenek už dohledat nemůžu, ani ve svém účtu v takzvaným Smile Clubu. Je to nedostatek, toho jsem si vědomá, na druhou stranu na svém profilu je jasně vidět cena zrušené jízdenky i datum.
Byla bych ráda pokud by to šlo nějak lidsky vyřešit.
Moc děkuji.
Storno jízdenek a refundace v leo kreditech, které nelze získat zpět.
Požaduji vrácení peněz na účet, za stornované jízdenky.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platným jízdním dokladem pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitý jízdní doklad dopravci vrátí jde-li o veřejnou drážní osobní dopravu na dráze celostátní nebo na dráze regionální, nejpozději v den na ní uvedený jako den nástupu jízdy nebo potvrdil-li dopravce nejpozději v tento den nevyužití jízdního dokladu, a při částečném nevyužití jízdního dokladu pro jednotlivou jízdu má v takovémto případě právo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty.
Výše uvedené ustanovení má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky.
Ustanovení smluvních podmínek přepravce, kde je stanoveno, že v případě zakoupení jízdenky přes věrnostní program je možné vrátit cenu jízdenky v leo kreditech, se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Lelková, pokud jste měla jízdenky zakoupené pod emailovou adresou zaregistrovanou v našem věrnostním programu Smile Club, pak dle podmínek tohoto programu je storno možné pouze do leo kreditu. Nákupy jízdenek ani cestování s námi nejsou podmíněno členstvím. Je nám líto, avšak leo kredity Vám zpět na bankovní účet dle podmínek nevrátíme, můžeme Vám však poslat hodnotu standardních leo kreditů jako dárkový poukaz a zákaznický účet Vám zrušit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.