Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#63621Nedodání díla v souladu se smlouvou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2023, před 2 lety

Kamil Kocmánek

Znění stížnosti

Dobrý den,
byli jsme na vás odkázáni paní JUDr. Vejvalkovou z poradny pro seniory, se kterou jsme se snažili začít řešit vzniklý problém s firmou Schlieger. Níže popisujeme náš vzniklý problém s uvedenou firmou která nedodala dílo dle smlouvy o dílo v termínu a nesnaží se ani vzniklý problém řešit.
Můžete nám prosím poradit co máme pro danou věc udělat, aby jsme alespoň rozumně danou věc vyřešili a nedostávali se do hlubších problémů už v tak složité době?
Děkujeme za ochotu
s pozdravem
Kamil Kocmánek


JUDr. Zdeňka Vejvalková
odborný garant Bezplatné právní poradny Senior Point
poradna@seniorpointy.cz
www.seniorpointy.cz


Dne 2023-01-02 13:49, Kocmánek napsal:
Dobrý den,
Po telefonickém dotazu na senior pointu, jsem byl pracovnicí odkázán na tuto emailovou adresu na které máme v krátkosti popsat naši situaci. Snažím se za matku vyřešit její problematickou situaci.
Moje matka která má přes 80 let, chtěla řešit svou ekonomickou a energetickou situaci, se kterou jsem ji finančně chtěl pomoci. Chtěla si na svůj domek nechat nainstalovat fotovoltaickou elektrárnu.
V březnu roku 2022 matka uzavřela smlouvu s firmou Schlieger, které složila finanční zálohu na realizaci dodávky fotovoltaické elektrárny s tím, že firma měla vyřídit i dotace na fotovoltaickou elektrárnu jelikož rodinný dům je v jejím vlastnictví.
Po opakovaných urgencích v listopadu a prosinci roku 2022 na provedení prací firma uvedla termín realizace 19-21.12.2022. Dne 19.12.2022 dojeli v 10:35 hodin dva zřejmě ukrajinští pracovníci. Chtěli vidět střechu na kterou se nepodívali. Chtěli vidět technickou místnost, kterou neviděli. Podívali se na elektro rozvaděč, který je standardně zaplombovaný a pro odplombování musí být vyzván distributor oprávněnou osobou jak je uvedeno na kontaktu e-onu. Po tomto shlédnutí pracovníci odjeli po cca 5 minutách bez udání důvodu. Práce nezahájili a nevíme zda měli nějaký materiál sebou, jelikož ližiny na upevnění panelů na autě neměli.
Odpoledne zavolala nějaká pracovnice firmy s absurdním tvrzením, že jsme pracovníky vykázali z domu z důvodu, že jsou Ukrajinci. Záměr paní byl, aby matka od smlouvy odstoupila jelikož by platila smluvní poplatek za odstoupení od smlouvy. Výslovně jsme dále požadovali, aby provedli práce dle uzavřené smlouvy.
Práce měli být hotové k 31.12.2022.
Bohužel později jsme se dodatečně dozvěděli, že nejsme sami kdo s touto firmou má problémy. V pořadu Černé ovce byl natočen o této firmě pořad s jinými občany s tím, že firma neplní termíny, nekomunikuje a neřeší smluvní závazky. V recenzích na tuto firmu se nachází nelichotivé recenze. Je škoda, že jsme tyto informace neměli před uzavřením smlouvy, jelikož bychom se této firmě vyhnuli jak i naše zkušenost nasvědčuje.
Po této zkušenosti bychom byli raději, aby práce mohla provést jiná firma i když to bude stát velkou časovou prodlevu od realizace, ale již nemáme vůbec žádnou důvěru k firmě Schlieger, že práce provede řádně a zda vůbec.
Co v této situaci pro to máme udělat, jak máme postupovat, abychom se rozešli s touto firmou a nemuseli jim platit poplatek za odstoupení od smlouvy. I když matce vzniká od 1.1.2023 škoda z důvodu zvýšených nákladů za elektřinu jelikož počítala s finanční úsporou z výroby z fotovoltaických panelů, ale i to oželíme jen aby se této firmy zbavila.
Děkujeme za radu.

S pozdravem
Kamil Kocmánek


Produkt

nedodání fotovoltaické elektrárny a nezapočetí prací její instalace.


Požadované řešení

vrátit složenou finanční zálohu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2023 14:47, před 2 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 15:52, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.