Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Souhlasil jsem se zasláním vzorků, ale nebyl u nich uvedený výrobce. Další zásilku jsem telefonicky v termínu zrušil (cca začátek února 2022) a pracovnice klientské linky to potvrdila. Za dva týdny jsem přesto dostal nevyžádanou zásilku. Opět jsem volal na klientskou linku, kde pracovnice ze systému vyčetla, že jsem dodávky skutečně zrušil a že si zásilku mám nechat jako omluvu za omyl. V prosinci 2021, tedy za 10 měsíců, jsem dostal SMS s tím, že mám zásilku uhradit. To jsem odmítl.
šlo o dodávku oleje do salátů a vitaminových kapslí
Oznámit firmě Stander, že její činnost je protiprávní a případně podniknout základní právní kroky. V případě odporu iniciovat hromadnou žalobu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Pokud se spotřebitel obrátil na společnost s žádostí o nezasílání zboží (zrušení objednávky), je jednání zaměstnance závazné pro podnikatele (zde pro společnost Stander Sp. z.o.o.) dle § 166 občanského zákoníku. Předplatné tedy mělo být společností zrušeno.
V případě, že by spotřebiteli v budoucnu nějaké zboží od společnosti přišlo i přes řádné zrušení, jednalo by se o neobjednané plnění podle § 1838 Občanského zákoníku.
V případě neobjednaného plnění nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Doporučujeme spotřebiteli, aby od smlouvy preventivně odstoupil nebo ji vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti Stander Sp. z.o.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR (v Polsku) - mimo působnost České obchodní inspekce, může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.