Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na konci listopadu jsem koupila dvoje boty typu barefoot jako dárky k Vánocům v internetovém obchodě Anatomic4all. Jakmile jsme po Vánoční nadílce zjistili, že velikost obou bot vůbec nesedí, obchod jsem ihned kontaktovala a žádala o výměnu velikostí (za větší). Na můj email neodpovídali tak jsem boty v originál krabicích pečlivě zabalila a podle instrukcí z jejich webu vyplnila žádost o výměnu, kterou jsem přiložila. Avšak obchod výměnu bot za větší velikost odmítá s výmluvou, že doba pro výměnu byla delší než 14 dní. Přitom jsem jim psala hned, že boty byly Vánoční dárky, proto jsem termín 14 dnů nemohla stihnout. Boty jsem vrátila očividně nepoužité, čisté, stále s původními visačkami a v originál balení, prostě NOVÉ. Jde hlavně o to, že deklarované velikosti tímto obchodem vůbec neodpovídají reálné velikosti a EU tabulkám!! Jejich velikosti jsou oproti deklarovaným podstatně menší, na což si stěžují a upozorňují mnozí kupující. Proto jsem u nich dvoje boty v celkové ceně 1148Kč pro "jistotu" koupila o ČÍSLO VĚTŠÍ, přesto nesedí - oboje jsou malé, jedny nelze na nohu ani nazout! Ani jedny velikostí ani délkou stélky neodpovídají deklarované velikosti prodejcem.
NATURAL WATER-REPELLENT - 1NR03C vel.č.39 (je zřejmě potřeba 41) a NATURAL WATER-REPELLENT - 1NR04C vel.č.40 (potřeba 41)
Již sama jsem žádala o výměnu za větší velikosti, jenže to obchod odmítl.
NATURAL WATER-REPELLENT - 1NR03C vel.č.39 - výměna za 41
NATURAL WATER-REPELLENT - 1NR04C vel.č.40 - výměna za 41
Proto o totéž prosím s vaší pomocí. Oboje boty jsou opravdu netknuté, nenošené, stále s visačkami.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (vzhledem k deklarovaným velikostem), je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.