Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes webový portál společnosti signál nábytek, jsem si objednala zboží, které mi měli doručit na uvedené místo konkrétně do rodinného domu. V rámci podmínek pro dopravu, kterou signál nábytek uvádí na svém webovém portálu, že doručení zboží doručují cituji "za první uzamykatelné domovní dveře do 20m od možnosti zastavení automobilu 0 Kč.". Jelikož domovní dveře od zaparkovaného automobilu u mého rodinného domu po měření je 16m, nepřikládala jsem váhu tomu, že by dopravce mé objednané a zaplacené zboží za domovní dveře neuložil. Bohužel po skutečnosti, kdy mi dopravce od signál nábytku zboží uložil pouze za vrata tzn. ani cca 1-2 m od automobilu, a tvrdil, že jsem si danou službu nekoupila, byla jsem nucena balík, který byl poměrně těžký šoupat pomalu k mým domovním dveřím. Když jsem volala na klientskou linku společnosti, paní operátorka mi tvrdila, že podle kupní smlouvy jsou to jakékoliv dveře. Když jsem ji konfrontovala s faktem, kterým mají na svých webových stránkách, tvrdila mi, že s tím nic nemůže udělat, a chyba je na dopravci. Bohužel dopravce byl od společnosti signál nábytek. Zajímalo by mě, jestli klientský servis má dostatek informací o podmínkách, který na svých stránkách prezentují. Zároveň by mě zajímalo, proč společnost uvádí nepravdivé dopravní podmínky, které nedodržuje,
děkuji
Botník s dopravou
Chci aby společnost neuváděla nepravdivé informace, které neposkytuje. Zároveň jejich vysvětlení proč jejich dopravci nerespektují podmínky, které prodávají zákazníkovi.
|
Tweet |
Dle našeho nezávazného názoru (jiné orgány mohou být jiného názoru):
Jestliže byla doprava sjednána a provedena za účasti spotřebitele, domníváme se, že by doručení mělo proběhnout skutečně až za první uzamykatelné domovní dveře (domovní dveře je třeba chápat jako dveře, které jsou součástí budovy, nikoli vrata, která jsou součástí oplocení pozemku, na kterém se dům nachází). Jestliže však doprava byla sjednána za účelem neodcizení uložené zásilky a spotřebitel nebyl přítomen u převzetí zásilky, domníváme se, že v takovém případě by byla doprava poskytnuta ve sjednané kvalitě uložením zásilky za vrata.
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.