Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.8 2014 jsem v e-shopu výše uvedené firmy objednal minicross KATM, 6.8.2014 mi byla doručena KXD10. Dne 8.8.2014 jsem motorku uvedl do provozu dle návodu. 10.8.2014 vznikla závada na startování. 13.8. 2014 jsem zasla dotaz na email, 14.8.2014 odpověď-zaslat vadný díl, obratem bude zaslán nový. 28.8.2014 přijat nový díl avšak na jiný typ motorky. Opět zaslán email na který již nikdo nereagoval. 22.8.2014 zasláno emailem odstoupení od smlouvy a 23.8. dvakrát doporučený dopis na sídlo firmy a provozovny. Na toto odstoupeni reagoval prodejce neuznáním reklamace.
motorka KXD 10
Požaduji odstoupit od smlouvy (prodejci vrátím motorku)a chci vrátit peníze. Alternativní řešení-požaduji od prodejce dodání správného náhradního dílu.
|
Tweet |
Prodávající je povinen dodat věc, která je specifikována v uzavřené kupní smlouvě, která je tvořena nabídkou prodávajícího a akceptací kupujícího. Pokud prodávající dodá jiné zboží, jedná se o vadné plnění a kupující má právo na dodání zboží, které je v souladu se smlouvou. Není-li to možné, může od smlouvy odstoupit. Jedná se však o reklamační řízení a spotřebitel musí vadu vytknout a zvolit požadované řešení. Kupující nemůže reklamovat jednotlivé vady, které jsou přítomné na dodané věci, která neodpovídá objednávce, pokud se strany nedohodly na změně smlouvy.
Pokud kupující oznámil prodávajícímu, že mu byla zaslána jiná věc, a ten souhlasil s tím, že předmětem smlouvy bude nově dodaný typ, bylo by možné dovodit, že ohledně něj byla uzavřena kupní smlouva. Pro určení, zda tomu tak skutečně bylo, nemáme informace. Z dostupného vyjádření prodávajícího k reklamaci plyne, že reklamaci zamítl z důvodu mechanického poškození a náhradní díl zaslal jako úsluhu. V tom případě by platilo, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.