Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
V dubnu 2022 mě telefonicky kontaktovala jistá společnost, která mi nabídla testovací vzorek CBD kapek a OMEGA-3 kapslí od firmy Stander SP zdarma. Souhlasila jsem se zasláním testovacího vzorku a v nahrávaném telefonním hovoru rovnou informovala, že si nepřeji následně dostávat další produkty od této společnosti. Balík přišel po dvou měsících s fakturou bez nutnosti úhrady a termínem pro zrušení dalších zásilek. Termín jsem dodržela a emailem firmu informovala o zrušení. Společnost mi následně poslala další balíky s fakturami k úhradě. Poslali mi také několik gramaticky tristně napsaných dopisů s číslem bankovního účtu, poplatky, atd. 2/1/2023 mě formou SMS kontaktovala také společnost Statima S.A. a vymáhala po mně neexistující dluh v nemalé výši. Stander jsem opakovaně kontaktovala emailem, doložila neexistenci objednávek a odmítla zaplatit faktury či zboží vrátit na vlastní náklady. Dnes jsem zboží v zoufalství vrátila doporučeně s dodejkou. Firmě jsem poslala ofocený podací lístek, ale nadále mě zastrašují a tvrdí, že balíky vracím pozdě, po ukončení lhůty pro vrácení a zrušení zásilek. Poslala jsem jim i ofocené všechny faktury, ani na jedné není lhůta pro vrácení zásilek, pouze pro zrušení, kterou jsem dodržela.
Stander SP. z o . o., Statima SA, Omega-3 kapsle, CBD kapky
Prosím o radu, jak podvodnou firmu přimět, aby mě přestala obtěžovat, zasílat mi nevyžádané balíky, upomínky nebo výzvy k uhrazení neexistujícího dluhu. Ideálně prosím o vzor, jak by měla vypadat má komunikace směrem k firmě (čím se bránit). Firma zasílá faktury se zpáteční adresou pro vrácení zboží na adresu v Praze. Doporučili byste mi se v tomto případě obrátit na obchodní inspekci? Předem moc děkuji za pomoc
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nic neobjednal (resp. objednávku zrušil a ta tím zanikla) a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je.
Doporučujeme přesto spotřebiteli, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti: Stander Sp. z.o.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.