Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 10.11.2022 jsem objednala a uhradila zboží (č.objednávky 9120315472) v e-shopu okay.cz,
objednávka byla potvrzena, dne 15.11.2022 přišel e-mail a SMS o expedici
zboží, když však zboží do 30.11.2022 začala jsem zjišťovat, kde je mu
konec, pán ze zákaznického servisu mi nejprve sdělil, že zboží bude brzy
expedováno, když jsem jen upozornila, že tedy buď si ze mě dělá
legraci, nebo mají v objednávkách nepořádek, protože expedice zboží
proběhla již před 15 dny napsal, že objednávku prověří.
Tak jsem tedy
čekala, ovšem uběhl týden a 7.12.2022 jsem objednávku stále neměla,
tedy jsem se opět dotazovala, kde má objednávka je, bylo mi opět
sděleno, že bude objednávka prověřena, bohužel ani do 10.12.2022
nebyla objednávka doručena a ani nebyl žádný kontakt ze strany
prodávajícího, tedy jsem prodávajícího upozornila na jeho vlastní
obchodní podmínky a žádala vrácení peněz zpět, tyto však také do
dnešního dne nemám, přičemž tedy opět prodávající přislíbil
10.12.2022, že zařídí storno objednávky a vracení platby, když do
23.12.2022 nedorazila ani platba ani objednávka opět jsem psala
prodávajícímu už s tím, že tedy nedodržuje ani své vlastní obchodní
podmínky a že pokud platbu nezašle, budu kontaktovat ČOI.
Opět mi bylo sděleno, že objednávku prověřují a dají mi
vědět, 27.12. jsem zaslala opětovnou výzvu k vrácení peněz a bylo mi
opět sděleno, že byl vytvořen požadavek na storno objednávky a peníze
budou zaslány.
Platba stále není vrácena a na můj dotaz na proběhlé storno přišel od p. V. ze zákaznického servisu e-mail, že objednávku stornoval teprve 27.12.2022!
Načež přišel další mail, že jsem si objednávku nevyzvedla a z toho důvodu bude stornována - objednávka však do obchodu nikdy nedorazila.
Souhrnem tedy 10.11.2022 uhrazena objednávka, 5.1.2023 nemám ani objednávku ani zboží. Zákaznický servis společnosti Okay.cz snad raději bez komentáře.
SMART LED lampa Gosund LB3
Vrácení platby
|
Tweet |
V daném případě má prodávající povinnost vrátit do 14 dnů od odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
záležitost evidujeme jako vyřízenou včetně vrácení peněz.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Ano, společnost Okay zvládla za dva měsíce vyřídit objednávku a vrátila peníze za nedodané zboží, jen jsem musela poslat celkem 14 e-mailů, napsat na ČOI a do DTestu, pak už to šlo samo :D
Gratuluji společnosti Okay k velmi prozákaznickému přístupu. :D
A DTestu opět děkuji, jen díky Vám mám zpět své peníze.