Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednal jsem hodinky, které se začaly přes noc zpožďovat a nakonec přestaly jít vůbec. Místo aby nabídli odstoupení od smlouvy, tak mě hnali reklamačním řízením, abych se dozvěděl, že odstoupení bylo možné až do 31.1. 2023. Prostě na pobočce říkali něco jiného než na zákaznickém centru, kde mě mimo jiné odkazovali dokolečka na reklamace na které není uvedeno ani číslo ani email, jen adresa. Dopis se známkou psát opravdu nebudu. Na můj přímý dotaz na to jak je ošetřena výstupní kontrola, tak aby zákazník nedostal tzv. šedé zboží, neodpověděli. Hodinky dorazily s divným certifikátem a s napůl odloupanými ochranou folií. Jedná se o model zeppelin 7860M ze Světa Času. Nedoporučuji kupovat přes jejich partnerské prodejny, protože zcela evidentně berou jen provize a kontrola zboží je jim jedno.
Zeppelin 7860 M
okamžité vrácení peněz - formulář jsem také už vyplnil
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud si však prodávající se spotřebitelem ujednali delší lhůtu, může spotřebitel od smlouvy odstoupit v této delší lhůtě.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Nováku, rádi postup vyřízení Vašeho požadavku prověříme, ale neuvádíte číslo objednávky, nemohu tedy objednávku vyhledat. S pozdravem, Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.