Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v obchodě jsem 18.3.2022 nakoupila dětské oblečení za celkovou částku 458 Kč. Nejen, že přišla úplně jiná velikost zboží, což by ani tak nevadilo, zboží jsem nereklamovala s tím, že do oblečení dorosteme, ale nyní jsem zjistila, že si každých 14 dní strhávají 150 Kč bez mého souhlasu. Z účtu odešlo 21 plateb po 150 Kč. Celková částka se vyšplhala na 3150 Kč, než jsem si toho vůbec všimla. Po zjištění této skutečnosti jsem chtěla kontaktovat obchodníka, ale zjistila jsem, že šlo zřejmě o podvod, na stránkách je pouze anonymní kontaktní formulář a žádné další kontaktní údaje. A jak jsem se později dočetla v různých recenzích, prodejce nereaguje a nelze se s ním spojit. Při odeslání objednávky jsem vůbec nebyla informována o VIP členství a už vůbec o platbě za něj. Obchodníka jsem nezkoušela kontaktovat na základě výše zmíněných zjištění a rovnou jsem zablokovala platební kartu, aby nemohlo dojít již k žádnému neoprávněnému strhávání částky. Nicméně bych chtěla po prodejci požadovat vrácení všech neoprávněně stržených plateb. Ale nevím jak bych měla dále postupovat, prosím tedy o pomoc s touto situací.
Děkuji
Požaduji vrácení peněz, které mi byly neoprávněně strženy. Celková částka je tedy 3150 Kč.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel nebyl o placeném členství řádně informován a informace byla pouze v obchodních podmínkách, jedná se o překvapivé ujednání dle § 1753. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné a spotřebitel by tak nemusel nic platit. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitel byl řádně informován. Zaplacená částka by poté byla bezdůvodným obohacením.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zároveň je možné se obrátit na dozorový orgán v zemi prodávajícího - tím je v USA tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.