Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 4.1.2015 Jsme zakoupili v AAA Auto a.s. v Brně Citroen C5 2,2 HDI rok výroby 2003, který měl najeto asi 206.000km, za 75.000,-. Prodejce nám vychválil auto do nebe, jen zmínil, že nefunguje pár věcí, jako stahování spolujezdcova okna, že karoserie nese známky škrábanců, zlomená anténa, opotřebený interiér a roztrhané přední sedačky, a prázdné aditivum do FAP Filtru, tyto nedostatky, jsme byli ochotni dát opravit. Prodejce pan V. nám řekl, že motor je naprosto v pořádku, že v pohodě bez velkých investic najede i 500.000 km a že do výměny oleje zbývá cca 12.000 km dle ukazatelu na palubní desce. Doporučil nám udělat rozvody a olej s filtry, aby jsme měli jistotu, že nám vše bude dobře fungovat. S tím jsme se rozhodli uzavřít obchod. Dali jsme protihodnotou náš vůz a zbytek jsme brali na úvěr. Při podepisování smlouvy nás nemile překvapilo zjištění, že si k ceně naúčtovávají ještě poplatek za 5.000,- na který jsme nebyli upozorněni. Vůz se nám líbil, a říkali jsme si, že když je vůz za 80.000,- musí být v rozumném stavu, protože Citroeny roku 2002 se prodávají kolem 45.000,-. Tvrdili nám, že každý vůz je pojištěn proti skrytým vadám a že zaplatili za pojištění CAR-LIFE 5.500,-,
Vůz jsem vzal do Servisu Citroen v Hodoníně na prohlídku... - špatná stabilizační tyč, čep, a zasekávající se ruční brzda, doplnění aditiva na Fap filtr, přetěsnění vstřiku, stabilizátor motoru. Nechali jsme opravit přes 11.000,-. Nenajeli jsme ani 1.000km a vůz začal vřít. Po otlakování v servise Citroen zjistili, že voda vře kvůli špatnému těsnění pod hlavou, a dodatečně zjistili, že je také netěsný výměník voda-vzduch. Opravu odhadli na 37.000,- Touž bylo na nás moc. V servisu Citroenu nám doporučili uplatňovat reklamaci. Reklamovali jsme vůz u prodejce, a téměř měsíc jim trvala zamítavá odpověď. Oprava nakonec stála 32.739,- na kterou jsme si museli půjčit další peníze. Cítíme se bezmocní. Seriozní jednání - i u firem jako je AAA Auto, se obyčejný občan nedočká. Do vozu jsme celkem investovali asi 140.000,- Slušná investice na 2003 :-(
Prosíme o pomoc s uplatněním reklamace, vůz si chceme nechat, ale chtěli bychom kompenzaci za opravu motoru.
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení. Prodávající je totiž povinný informovat kupujícího o vadách, o kterých ví. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Nutný je ale předpoklad řádné reklamace provedené u prodávajícího. Pokud si spotřebitel nechá vadu odstranit poté, co byla reklamace zamítnuta, aniž by si nechal potvrdit, že se skutečně jednalo o vadu, nemůže se domáhat náhrady.
Vážený pane Bílku,
děkujeme za Váš podnět a dovolte, abych Vám odpověděl citací z dopisu z Oddělení péče o zákazníky, jímž bylo potvrzeno zamítnutí reklamace -
"Společnost AUTO DISKONT s.r.o., klade velký důraz na to, aby každý zákazník při koupi ojetého vozu byl náležitě seznámen s technickým stavem vozidla; z tohoto důvodu nabízíme zákazníkům možnost ověřit si před uzavřením kupní smlouvy technický stav vozu případně za asistence vlastního automechanika, uskutečňujeme zkušební jízdy a o stavu vozidla při jeho převzetí je vždy sepisován podrobný Protokol o zkušební jízdě a předání vozidla.
V daném případě se v Protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla ze dne 4.1.2015 dodává, že se jedná o vůz, který byl uveden do provozu v r. 2003 a má stav tachometru více jak 205 700 kilometrů, je zde uveden možný nesoulad stavu tachometru se skutečným počtem najetých kilometrů, vozidlo má únik provozních kapalin a u brzd je uvedeno, že jsou opotřebené a mají snížený účinek."
"Na základě Vámi zaslaného dopisu byla celá věc v naší společnosti projednána s odpovědným manažerem, technickými pracovníky a právním oddělením. Po tomto projednání celé věci jsem nucen Vám sdělit, že naše společnost setrvává na svém rozhodnutí o zamítnutí reklamace. V daném případě je nutné konstatovat, že se jedná o vady, která vychází z předchozího užívání vozidla a jeho opotřebení. Za tuto vadu pak naše společnost nenese žádnou odpovědnost a zamítnutí reklamace tak bylo zcela oprávněné.
Celá věc naši společnost velice mrzí, ale při koupi jakéhokoli ojetého motorového vozidla, jehož stáří je 12 let a stav tachometru 205 700 kilometrů, je třeba počítat s tím, že bude nutné investovat nějaké finanční prostředky do jeho údržby či případných oprav.
Je mi velice líto, že jsem Vám nemohl sdělit příznivější zprávu."
Co mám na to říct? Že jsem koupil v AAA Auto popelnici, kterou vydávali za kvalitní vůz, vidím jako klamání zákazníka. Na co tam mají na každém výkupu servisní mechaniky a pracovníky, kteří jsou školeni, jak prozkoumat stav vozu. Kdyby se vyskytlo prasklé těsnění vlivem stáří i když to bylo jen asi 1000 km po koupení vozu, dle názorů mechaniků jak v citroenu, tak i ostatních, kterým jsem sdělil své potíže v AAA, tak právě na takovéto případy by se měla vztahovat právě pojistka, na skryté závady. Co se týče těsnosti výměníku voda-vzduch, to by mělo být bráno jako skrytá závada na 100%. Navíc to muselo být již z dřívější doby. Vždy jsem si myslel, že AAA Auto je solidní firma, a že ji chtějí poškodit konkurenční bazary a prodejci, a proto si vymýšlejí příběhy, které ji mají pošpinit. Nikdy jsem si nemyslel, že se dočkám toho,že se to stane mě. Co mě na tom ale zaráží nejvíce je, že taková firma jako je AAA Auto - ve své velikosti a jak si zakládá na svých službách a svém přístupu k zákazníkům, je tak neústupná, a neuzná svou chybu a nesnaží se ji kompenzovat finančním vyrovnáním. Ve svých reklamách mají slogany vzbuzující dojem právě na to, že si zákazník u nich koupí kvalitní vůz, který jinde v tak dobrém stavu nebude mít, a to díky svým kontrolám u výkupu a zárukám vyplývajících z pojištění. Odvolávají se na předávací protokol a zkušební jízdu. Zkusili jste si někdy sednout z Felicie do C5? Za 10 minut jízdy moc nepoznáte, protože vozy jsou technicky na kilometry od sebe vzdálné. Spoléháte se většinou na to, jak k vám přistupuje prodejce a co vám navykládá, jaké dá záruky a také se díváte na to, kde vůz kupujete. Jestli je to zastrčený bazar, nebo firma, která dává záruky. Jako klamavé se mi jeví celé jejich počínání. Kdyby řekli, auto je po smrti bude chtít investice, které přesáhnou cenu vozu a kdyby čestně přiznali, že vůz je bez záruk na cokoliv, kdo by si vůz koupil? Proto klamou zákazníka, odvádí pozornost na Car-Life, dají vám pročíst "50" listů papíru, učiníte tak "50" podpisů, na to aby jste měli v hlavě z toho "guláš" a vše mají právním oddělením perfektně ošetřené, aby se obyčejný člověk nezmohl na nic, a nedovolal se ničeho. Docela lituji toho že jsem doporučoval známým firmu AAA Auto jako kvalitní. O co se liší oproti zastrčenému a pofidérnímu bazaru? Tam aspoň člověk ví, na čem je.
Ps: na voze zjištěny další závady, porucha otevírání 5-tých dveří opraveno asi za 1000,- a porucha levé zóny klimatizace. Oprava odhadnutá na 8000,- Na tu již nemám peníze, takže když řídím, fučí na mě 28 stupňů Celsia. Do teď to šlo. Ale když je teplo, je to peklo.
Děkujeme za Váš názor, byť se stále domníváme, že v předávacím protokolu k vozidlu bylo na tyto vady dostatečně upozorňováno.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Pokud by však prodávající trval na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, byla by nutná porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z dříve uvedených se jedná. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je možné se znovu obrátit na prodejce a požadovat řádné vyřízení reklamace. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Pojištění Carlife představuje garanci na mechanický stav vozu dle sjednaných pojistných podmínek. Pojistné plnění je poskytováno v souladu s podmínkami konkrétní pojistné smlouvy. Z uzavřené pojistné smlouvy je třeba zjistit na jaké vady se pojištění vztahuje.
Chtěl bych po firmě AAA Auto, aby se přestala schovávat za právnické kličky, a tak, jako při koupi jiného zboží, které se pokazí, nebo je vadné, a uplatňuje se u něj reklamace, (i když nikdo z toho není nadšený), tak se k tomu má postavit rovně, a domluvit se alespoň na spolu-účasti úhrady nákladů na opravu. V AAA Auto jsme koupili již 4 vůz, samozřejmě, že se očekává, že se do vozu něco bude investovat, ale tolik skrytých závad, které se na voze vyskytovaly - do oprav jsme investovali tolik, že to převyšuje cenu vozu. A to není akceptovatelné. Fakturu na částku 32.739,- jsem jim poslal spolu s žádosti o přehodnocení zamítnutí reklamace. I tak mi došlo další zamítnutí. Chtěl bych alespoň 50% z částky za opravu.
Z naší strany již není co k doplnění.
Prosíme spotřebitele o uzavření stížnosti a připojení vlastního hodnocení, neboť je zjevné, že se stranám nepodaří v rámci služby VašeStížnosti.cz dosáhnout dohody.
To se dalo čekat:-(
Jen bych chtěl vyřídit firmě AAA Auto mé sbohem. Zakoupili jsme si Citroen C4 Picasso Exclusive 2012. Mohlo to být u nich. Už mě a mé blízké nikdy v AAA Auto neuvidí. A všem kteří budou poslouchat, budu tlumočit mou negativní zkušenost se zakoupením "kvalitního a prověřeného vozu" v AAA Auto.
Po předání tohoto vzkazu můžete tuto stížnost brát jako uzavřenou. Děkuji d-Testu za podporu.
Tedy uzavřeno.