Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Zakoupil jsem vůz Peugeot 407 sw 1.6 hdi. Za 14 dní jsem zjistil velký úbytek oleje. Olej jsem dolil a cca za měsíc jsem zajel do autoservisu na výměnu všech filtrů a oleje. Po opravě mi bylo řečeno, že mám zkrytou závadu na turbu vůle na hadičce proto se mi olej ztrácí po 1000km litr. Je to na opravu která stojí 22tis KČ. ihned jsem požádal o reklamaci auto mám teprve měsíc a zamítli mi to že je to opotřebenim. Ano chápu auto je rok výroby 2007 , ale jak píšou že mají zodpovědnost za stav atd tak proč mě nikdo při koupi vozu neinformoval o tak velký závadě ? Která tam musela být protože za pár dní určitě turbo jen tak neodejde. A to není vše ještě žárovka na pravém přednim světle po třech týdnech přestala svítit byla vyhořelá. Vyměnil jsem jí a za pár dní to samé opět vyhořelá takže ještě závada na elektrice.
Peugeot 407 sw 1.6hdi rok výroby 2007
požaduji buď slevu na auto nebo proplatit opravu
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil. Kupující má právo z těch vad věci, které neodpovídají používání a o nichž nevěděl. Prodávající by měl v rámci uplatněné nesplněné jakosti při převzetí prokázat, pokud se jednalo o vůz zakoupený pro osobní potřebu, že vada nebyla na voze přítomná při převzetí, případně, že se jedná o vadu, která odpovídá běžnému opotřebení vozu.
Vážený pane Duchoni,
děkujeme za Váš podnět, poprosím ale o další detaily, abych mohl případ nalézt v naší databázi - např. SPZ vozu. Děkuji.
Dobrý den, SPZ vozu je 8U2 5609
Vážená pane Duchoni,
reklamoval jste u nás prosím vůz na pobočce? Nenašel jsem nikdy v databázi sepsanou reklamaci. Jinak podle těchto částečných informací se mi popsaná závada opravdu jeví jako běžné opotřebení.
Nebyl jsem na pobočce protože mi do telefonu řekli , že mi to jako reklamaci stejně nepřevezmou , ano turbo může být opotřebenim , ale to už by někdo musel vědět při kontrole stavu vozu , že není z olejem něco v pořádku , protože , zakoupil jsem auto dojel domu změřil olej a olej byl ok a po pár dnech jsem zjistil velký úbytek oleje což znamená že vůz už musel mít tu poruchu při zakoupení a 150 000 za automobil s takovou velkou závadou o který mě nikdo neinformoval mi přijde jako zlodějna nemyslíte?
Pokud se spotřebitel domnívá, že se jedná o vadu, je nutné uplatnit reklamaci a trvat na skutečném posouzení závady. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je dále povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Až po případném zamítnutí reklamace, které je doložitelné, je možné toto rozhodnutí prodávajícího rozporovat.
Tak po vyjádření Dtestu to vypadá, že opět spotřebitel nejspíš nechce reagovat protože bych řekl, že nárok na přijetí reklamace určitě mám.
V daném případě doporučujeme spotřebiteli dodržet dříve popsaný postup. Pokud nebude reklamace vady u prodejce skutečně uplatněna a nedojde k předání věci pro účely vyřízení reklamace, není zde prozatím dán právní nárok.
Jiná situace by byla, pokud by prodávající odmítl přijmout vadnou věc k posouzení a vyřízení reklamace, neboť k tomu je povinen ze zákona. Z reakce spotřebitele však nevyplývá, že by k takovému jednání ze strany prodejce došlo.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, spotřebitel se od té doby neozval. Po telefonu pořád tvrdí že je to opotřebenim vozidla , přitom v papírech při koupi vozidla taková závada psaná není automobil stál 150 tis a oprava vyjde na 30tis proto si myslim že spotřebitel nereaguje
Od spotřebitele jsme obdrželi informaci, že reklamace již byla u prodávajícího uplatněna. Prodávající reklamaci zamítl s odůvodněním, že se jedná o vadu způsobenou běžným opotřebením vozidla.
Pokud prodávající reklamaci zamítl a písemně odůvodnil, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Další postup je tedy na spotřebiteli.
Dobrý den, pořád čekám na zprávu od prodavajícího který mi zamítl reklamaci již se to táhne od dubna mezi tím jsem najel tisíce km s vadnym turbem. A znám reakce lidí kteří zkoušeli reklamovat vůz se skrytou závadou a nikdy neuspěli.
Dobrý den, jakou zprávu očekáváte? Chápu to dobře, že reklamace byla zamítnuta již v dubnu - není mi jasné, co dalšího lze čekat.
V kupní smlouvě mám napsáno že mám záruku na vůz tak mi tedy popiště na co se vztahuje záruka když mi po telefonu vaše společnost zdělí že mi reklamaci nepřevezmou se skrytou závadou? To jsem zvědav na vaší odpověď. Hlavně, že máte samé reklami , že ke každému zakoupenému vozu pneu zdarma , slevu apod. nic z toho sem neviděl a ještě k tomu auto za 150 000 s velkou závadou kterou mi vaši kolegové zamítnou po telefonu tak kde to jsme.
Pokud byla komunikace vedena pouze po telefonu, lze z toho vyvodit, že vůz vůbec neprošel řádným reklamačním řízením. Spotřebitel by tak měl trvat na tom, aby prodávající převzal předmět koupě k reklamaci a vystavil reklamační protokol. V opačném případě nelze prodávajícímu namítat nesprávné vyřízení reklamace.
Jiná situace by byla, pokud by prodávající prokazatelně spotřebiteli bránil v uplatnění jeho práv z vadného plnění.
Dobrý den furt se nic nevyřešilo , stále platí jejich verze, že je to opotřebením vozidla, švagr zakoupil ani ne před měsícem stejný typ vozu. A také objevil po 14 dnech velkou závadu a to filtr pevných částic ani jemu nepřevzali reklamaci tvrdí to samé , opotřebením vozu. Tak by mě i šváru zajímalo na co podle smlouvy mámte teda rok záruku když ani jeden jí nemůžu uplatnit se skrytou závadou. Zajmavé , že když jsem zakoupil auto které jsem měl ještě předtím se mi po pár dnech objevila závada a to kabely od svíček, prodejce autobazaru závadu opravil a to na své náklady ve značkové opravně. kabely také přece opotřebenim odejdou. Tak proč mi firma AAA Auto pořád tvrdí , že mi reklamaci nepřevezmou protože je to opotřebenim tak at mi vysvětlí a to tady aby jste to viděl i DTest na co tedy podle smlouvy mám záruku? Když podle vás je vše jen opotřebenim vozu tak to jsem teda zvědavej co mi na tohle to odpoví
Prodávající odpovídá ze zákona za jakost zboží v době převzetí kupujícím. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje.
Jestliže se spotřebitel domnívá, že se v jeho případě jedná o jednu z výše uvedených vad, za kterou prodávající odpovídá, může oslovit soudního znalce za účelem vypracování posudku, na jehož základě by bylo možné způsob vyřízení reklamace rozporovat.
Na žádost spotřebitele nyní přenecháváme stížnost k vyjádření společnosti. Nepodaří-li se stranám v rámci naší služby dosáhnout dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Vůz opravdu neprošel řádným reklamačním řízením, vůz nebyl přistaven na pobočku, nic dalšího dělat nelze.
Vážená společnost aaaauto, vůz neprošel přes reklamační řízení , protože jste mi to po telefonu zamítli a vysmáli se mi s tvrzením že mi vůz do reklamace nepřevezmete , tak buďte slušný a nepište, že nic dělat nelze když vaši kolegové po telefonickém 20min rozhovoru mi řekli , že vůz nepřevezmou a že ani nemusim s vozem přijet , protože je to zbytečné.
Spotřebitel musí uplatnit reklamaci osobně nikoli telefonicky. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně. Je tedy nutné s automobilem zajet přímo na pobočku a předat ho k reklamaci. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Ten musí ihned rozhodnout, zda automobil přijme do reklamace nebo ne (ve složitějších případech může rozhodnout do tří pracovních dní).
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Bude-li reklamace zamítnuta nebo nebude-li automobil přijat do reklamačního řízení a spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může oslovit soudního znalce z oboru za účelem vypracování posudku, na jehož základě by bylo možné rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Rádi přijmeme jakoukoliv reklamaci v kterékoliv provozovně, v každé je samozřejmě zodpovědný pracovník. Pane Duchoni, prostě přijeďte, už k tomu opravdu není, co více dodat. Děkuji.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.