Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Obědnal jsem si košíly, ne jenom že to trvalo 3 měsíce než mi přišla ale velikost odpovídá XS a já si obědnal L. ,material byl též hrozný jenom umělé vlákno a žádná bavlna nedá se to vzít na tělo. Napsol jsem to společnosti kde jsem si produkt obědnal ale ty mi napsali že jsou jen žprostřetkovatel a stížnost mám poslat na čínskou firmu. Oni že mi peníze nevrátí. TO je jejich odpověď.
Mám nějakou šanci na reklamaci? Děkuji Panc
Vážený zákazníku,
je nám to velice líto, že Vaše reklamace nebyla bohužel ze strany dodavatele uznána. V tomto případě se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce a i přesto, že jsme dělali vše co bylo v našich silách tak nejsme schopni žádným způsobem ovlivnit rozhodnutí dodavatele.
Vrácení platby tedy není v našich možnostech neboť naše nákupní galerie je pouze zprostředkovatelem zahraničního obchodu, nikoliv přímým prodejcem.
Zasíláme vysvětlení dle obchodních podmínek našeho obchodu :
5. Reklamace
5.1. Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2. Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3. Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s Dodavatelem zboží.
Stále tedy ještě můžete zboží zaslat přímo dodavateli pro přezkoumání reklamace :
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd
IČ: 913101163423297705
Caobao Rd 1243-315 Shanghai
CN
Děkujeme Vám za pochopení, a velice se Vám tímto omlouváme.
S úctou a přáním hezkého dne
Na tuto zprávu neodpovídejte, je odesílána strojově.
Potvrzujeme, že jsme přijali platbu
Vážený zákazníku, právě jsme přijali Vaši platbu za objednávku č. **, vytvořenou dne 4. 10. 2022. Dodavatel již začal s připravováním objednávky, v následujícím e-mailu obdržíte potvrzení o odeslání na Vaši adresu.
Prosím, zkontrolujte si doručovací adresu níže, zdali máte správně vyplněnou adresu včetně čísla popisného ulice nebo obce, ve které bydlíte a pokud zjistíte, že tam máte chybu, kontaktujte nás prosím odepsáním na tento e-mail neprodleně, abychom mohli případně Vaši adresu opravit.
Na každou objednávku se vztahuje záruka spokojenosti, která chrání práva zákazníka a dodává nadstandardní záruku na Vaši objednávku **.
Shrnutí objednávky
Způsob platby: Bankovním převodem
Doručovací adresa: Pavel Panc
**
Datum vytvoření objednávky: 4. 10. 2022
Pánská společenská košile - Blue, L
Barva: Blue, Velikost: L
1 549 Kč
Pánská kravata T1222 - modr
Barva: modr
1 199 Kč
Doprava
Pojištění zásilky
Balné
Suma celkem
ZDARMA
39 Kč
19 Kč
806 Kč
Potřebujete pomoc? Obraťte se na nás
Nebojte se nás zeptat
Pokud máte jakékoliv dotazy ke své objednávce, odpovězte na tento e-mail, jsme tu pro vás každý všední den od 6:00 do 18:00.
Potvrzujeme, že jsme přijali platbu Vážený zákazníku, právě jsme přijali Vaši platbu za objednávku č. **, vytvořenou dne 4. 10. 2022. Dodavatel již začal s připravováním objednávky, v následujícím e-mailu obdržíte potvrzení o odeslání na Vaši adresu. Prosím, zkontrolujte si doručovací adresu níže, zdali máte správně vyplněnou adresu včetně čísla popisného ulice nebo obce, ve které bydlíte a pokud zjistíte, že tam máte chybu, kontaktujte nás prosím odepsáním na tento e-mail neprodleně, abychom mohli případně Vaši adresu opravit. Na každou objednávku se vztahuje záruka spokojenosti, která chrání práva zákazníka a dodává nadstandardní záruku na Vaši objednávku **. Shrnutí objednávky Způsob platby: Bankovním převodem Doručovací adresa: Pavel Panc ** Datum vytvoření objednávky: 4. 10. 2022 Pánská společenská košile - Blue, L Barva: Blue, Velikost: L 1 549 Kč Pánská kravata T1222 - modr Barva: modr 1 199 Kč Doprava Pojištění zásilky Balné Suma celkem ZDARMA 39 Kč 19 Kč 806 Kč Potřebujete pomoc? Obraťte se na nás Nebojte se nás zeptat Pokud máte jakékoliv dotazy ke své objednávce, odpovězte na tento e-mail, jsme tu pro vás každý všední den od 6:00 do 18:00.
Požadoval bych vrácení peněz. Jiny produkt už nechci. Panc
|
Tweet |
Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může ohledně reklamace komunikovat přímo se zprostředkovatelem a nemusí nic zasílat do Shanghaie.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V rámci reklamace může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedeného může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.