Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na základě internetové objednávky u Dřezy-baterie.cz bylo doručeno zboží 26.3.2015. Jednalo de o bílý tectonitový dřez a baterii. Objednávali jsem dřez nový. Dřez je zespoda je celý vykousaný, vyštípaný, špinavý, prostě dost zničený. Hlavně otvory pro přidělání dřezu z větší části jsou odlámané. Tímto je znemožněno uchycení dřezu (chybí poloviny montážních držáků). Ten samý den jsem posílala reklamační protokol zatím pouze přes on-line formulář a přišla mi tato odpověď:
"Dřez je nový , jedná se nepohledovou stranu . Jedná se o nedolití držáku příchytky které odpovídá standartu a nemá vliv jak na montáž tak na užití dřezu . Co se týká černé barvy na rubové straně jedná se pozůstatek nástřiku materiálu vrchní strany dřezu , nejedná se o vadu .
Takto vyrobený dřez odpovídá dodávanému standartu ." Je to prý vyjádření od reklamačního technika Franke k dřezu Franke OID bílá.
Také v krabici s dodaným zbožím nebyl žádný dodací list, ani faktura. Mám pouze od dopravce Toptrans dvě stvrzenky, jednu o zaplacení a jednu o dodání. Děkuji. Radka Kaisrová
Franke OID 611-62 bílá
Z důvodu znemožněné instalace dřezu požaduji výměnu, anebo adekvátní řešení problému.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy např. že má ujednané nebo očekávané vlastnosti. Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, tedy že odpovídá standardu.
Zároveň platí, že pokud spotřebitel zakoupil věc prostředky na dálku, může podle § 1829 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy i bez udání důvodu. V případě odstoupení se smlouva ruší od počátku a strany si vrátí vzájemná plnění, prodávající vrátí peněžní prostředky včetně nákladů na dodání věci a také nákladů na vrácení, ledaže upozornil, že tyto náklady nese spotřebitel. Vzor a bližší informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.