Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dlouhodobě užívám telefonní číslo **. V měsících listopad a prosinec 2022 a leden 2023 mi operátor zdůrazňuji bez mého souhlasu k telefonnímu číslu přidal výše uvedený balíček, čímž mi odčerpal téměř celý kredit, což jsem našla v sms zprávách až 1.1.2023 a žádných služeb jsem téměř nevyužila. Vzhledem k tomu, že převážně dělám venku a mám špinavé ruce, telefon nenosím, pokud chci s někým komunikovat, tak až večer, kdy jsem připojena přes WIFI na Messenger a WhatsApp. Dnes jsem byla u operátora v Bruntále, slečna tvrdila, že to tak nastavili všem, kdo to nechtěl tak to měl řešit u operátora, což považuji za nesmysl, aby mi paušál (balíček 179,-Kč) mohl operátor nastavit bez mého souhlasu. Vzhledem k tomu, že od operátora přišlo více dlouhých sms zpráv, kde mi nabízeli různé produkty včetně kreditu 50,-Kč zdarma, celkové texty udělali tak nepřehledné, že krátkých sms zpráv v listopadu a prosinci, že mi odčerpali peníze za uvedené paušály (balíčky) jsem si nevšimla.
Děkuji za prošetření.
Mgr. Zdena Čermáková
V listopadu a prosinci 2022 a lednu 2023 mi operátor O2 nastavil paušál (balíček 179,-Kč) bez mého souhlasu, přestože jsem na O2 v Bruntále koncem října nebo začátkem listopadu 2022 výslovně odmítla nastavení paušálu na telefon, jelikož jsem ve starobním důchodu, převážně pracuji na zahradě, mám stále špinavé ruce a s telefonem nechodím, s přáteli komunikuji až večer z notebooku přes Messenger a WhatsApp a telefon je připojený pouze na WIFI. Pracovník O2 z Bruntálu mi řekl, že mě z O2 budou kontaktovat pro případ, že bych si to rozmyslela. Jelikož jsem si to nerozmyslela, tak jsem žádnou zradu nečekala. Neustále mi nabízeli kredit 50Kč zdarma, tak jsem si mezi tím nevšimla sms zpráv, že mi v listopadu a prosinci 2022 do telefonu zadali uvedený balíček, zjistila jsem to až 1.1.2023. Dnes mi pracovnice O2 v Bruntále zrušila automatické nastavování dalšího balíčku, poté, co jsem jí řekla, že telefon nebudu dobíjet.
Vrácení kreditu za nastavení balíčku nejméně za listopad a prosinec 2022, pokud zastavením strhávání paušálu nepůjdu použít balíček na leden 2023, tak i v tomto měsíci (to budou vědět na O2). Není to sice moc peněz, ale jednání operátora mě maximálně vytočilo, nemůže přece jednat proti rozhodnutí zákazníka.
|
Tweet |
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Změnu služby lze také reklamovat. Více informací ohledně reklamace nalezne spotřebitel zde: https://www.o2.cz/osobni/podpora/pruvodce-vyuctovanim/reklamace-vyuctovani#accordion-a37361-a37364.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za zprávu. Vše podstatné už je zde zmíněno z portálu dTest. Dovolím si tak shrnout, že u předplacených karet docházelo k plánovaným změnám nastavení, o kterých jsme informovali s dostatečným předstihem ve formě SMS. V případě, že byste ráda probrala možnosti úpravy na vašem čísle, můžete nám napsat na info@o2guru.cz spolu s kódem PUK nebo 18místným výrobním číslem pro ověření. Na vhodném postupu se domluvíme.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
uvádím, že odpověď pracovníka O2 Miroslava Trčky se nezakládá na pravdě, neboť jsem o tom, že mi bude naistalován paušál (balíček za 179,-Kč) měsíc předem informována nebyla. Na začátku měsíců listopad a prosinec 2022 a leden 2023 mi přišla sms zpráva, že mi balíček nastavili, žádný souhlas jsem k tomu nedala, na pobočce 02 v Bruntále jsem nastavení tohoto balíčku odmítla. Rovněž jsem nebyla řádně poučena o tom, že mohu bez sankcí tento balíček odmítnout. Výše uvedené jednání považuji za porušení obchodních podmínek, považuji je za neúčinné a žádám o vrácení kreditu 179,-Kč za měsíce listopad a prosinec 2022 a leden 2023, po odečtení plateb za minimální telefonování dle původní smlouvy, data jsem nevyužívala vůbec.
Děkuji předem.
Mgr. Zdena Čermaková
Je mi líto, ale nemám možnost projít záznamy u daného telefonního čísla bez ověření údajů, o kterých jsem se zmínil v předešlé reakci. Budu proto rád, když nám pošlete vše potřebné přes uvedený e-mail.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.