Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.12.2022 jsem v prodejně v Příbrami zakoupil vycházkovou pánskou kotníčkovou obuv.Po krátkém používání se začaly tkaničky rozpadat. Na prodejně mi bylo sděleno,že tkaničky nelze reklamovat.Doufám, že jsou součástí obuvi.Nejde mi o cenu tkaniček,ale o způsob komunikace.S pozdravem Koranda Josef 5.1.2023
Název 5904248926427 obuv MYL8468-242 cena1099,-00
Výměna tkaniček.
|
Tweet |
Tkaničky je možné reklamovat, ať už při jejich koupi současně s botami anebo samostatně. Bezdůvodné odmítnutí reklamace není možné.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Pokud byla věc přijata do reklamačního procesu a prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník psal stížnost také na naše zákaznické centrum, konkrétně 6.1. Odpověď dostal 9.1. s tím, že mu tkaničky samozřejmě vyměníme.
Pár dnů na to byl na prodejně a tkaničky si vyměnil.
Děkujeme za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji.