Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
Dne 12.12.2022 jsem objednal v eshopu Marketos "Skotské dudy horalské, zelený Black Watch tartan"
Zboží dorazilo 28.12.2022, ihned po rozbalení jsem zjistil, že jsou dudy nefunkční protože je poškozená zpětná klapka.
Ještě tento den jsem poslal mail s fotografií poškození a přišel mě potvrzovací mail o přijetí zprávy.
Následně když jsem si vše uvědomil, především to že zboží přišlo doslova mrsknuté v zaprášeném igeliťáku,
vyplnil jsem na stránkách společnosti formulář o odstoupení od kupní smlouvy a poslal mailem, který je uveden na stránkách.
Na ten už jsem nedostal ani automatické potvrzení o přijetí.
Dudy jsem zabalil a ještě ten den tedy 28.12.2022 poslal na uvedenou adresu.
3.1.2023 jsem poslal Podací Stvrzenku.
Dodavatele jsem ještě jednou upozornil na nevyzvednutý balík ale nekomunikuje a zásilku si nevyzvedl, nyní je na cestě zpět.
Prosím o radu jak mám dál postupovat
Předem děkuji za poskytnuté informace
Skotské dudy horalské, zelený Black Watch tartan
Vrácení peněz na účet uvedený na formuláři odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán společnosti VaVeDa s.r.o., Vyšehradská 1349/2, 128 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zboží je baleno originálně od výrobce, je zabaleno v igelitovém obalu a následně uloženo v kartonové krabici.
V termínu 23.12.22-06.01.23 jsme čerpali dovolenou, jak bylo uvedeno na stránkách. Zákazník zboží přesto v tomto termínu zboží odeslal zpět, nicméně na chybnou adresu nežli je uvedena.
Zboží bylo proto vráceno zpět na adresu odesílatele. V rámci kulance jsme zákazníkovi objednali na zboží bezplatný odvoz a platba mu již byla vrácena.
Hezký den,
marketos.cz
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Děkuji, vše bylo v pořádku vyřešeno
Dobrý den,
děkujeme za odpověď a omlouváme se za případné komplikace.
Hezký den,
tým marketos.cz
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.